Bloggtorka

Har egentligen en massa att skriva av mig men tar mig bara inte tiden att sätta igång datorn. Tror jag blev lite mätt att sitta & skriva vid datorn då jag skrev min b-uppsats...? Nu är sommaren här med regn, blåst & solstrålar. Kanske är lite göttigare att göra annat än häcka vid datorn? Kollar av fejjan via mobilen & det mättar väl en del av mi nyfikenhet av vad folk hålls med, även om många är snåla med att uppdatera sina statusar ;-)

Just nu är en västerbottenpaj i ugnen som jag kirrat till midsommarafton. Hittade ett inspirerande recept i tidningen Buffé jag får av Ica (är ju gammel & har ica-kort...). Jag är ruskigt nyfiken på hur den smakar men då är den ju "förstörd". Man ser ju om jag nallat av den... Eller ska jag skära upp portionsbitar/ tårtbitar av den & lägga på ett annat uppläggningsfat? Den ska i alla fall frysas ned & avnjutas tillsammans med min kära sambo & hans föräldrar. Blir en lugn & familiär midsommarafton för oss. Vi ska ju ha vårt roliga imorn då vi är i Stockholm & ska se FOO FIGHTERS! Åker upp redan ikväll till Karlskoga & hinner bara träffa mamie & matsie då vi kommer fram ganska sent. Imorn blir det avfärd senast kl 11 mot Sthlm & ska träffa min goaste Maria =)


Denna är det jag kör just nu.

Har annars börjat ett nytt jobb som behandlingsassistent på ett behandlingshem för tjejer mellan 14-18år. Det ligger i Skövde så har ca 40min bilresa till & från men när jag väl jobbar så har vi långa pass. Ofta över ett dygn långa. Trivs tokbra & känns nästan trist att vara ledig nu dryga veckan men är åter tillbaka på måndag & ska slita. Väntar också på ett samtal från ett annat jobb jag var på intervju för, som gäller en fast 80% tjänst som fritidsledare i Götene. Denna tjänst är jag MYCKEt intresserad av & kommer ju kunna fortsätta som timvikarie i Skövde även om jag får detta. Ska bara vänta på det där samtalet då jag får beskedet.... Suck för väntan! Får i alla fall brilliera med att det hade vart MÅNGA sökande på tjänsten till Götene & jag var en av fyra som kom vidare på intervju - det ni!

Möhippan i Göteborg med alla tjejerna var magisk & jag lever fortfarande på detta. Det var så sjukt underbart, välplanerat & organiserat & fantastiskt att få umgås med alla samtidigt. Fia, jag vet att du läser detta - saknar dig & längtar till Frankrike! När jag nästan gång sätter mig vid datorn kanske det kan bli några pics från denna dag=)

Bäst att jag återgår till min paj.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu var det ju sjukt länge sen jag var inne här, tappade bort länken:)



Saknar dig med, Frankrike snart! Kram!

2011-07-08 @ 13:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0