Allt på en gång

Hur skulle du förklara den gamla historien om "Blommor och bin" för dagens barn?

Jo, förstår du. Ni möter varandra över Internet och är överens om att träffas på ett internetcafé. Om det finns en bra anslutning, så tar han sitt USB-minne och sätter in det i din USB-port. När överföringen är klar upptäcker du att du har glömt brandväggen. Nio månader senare får ni ett litet virus..

Såg denna på fejjan, var ju riktigt klockren!

Som för de flesta, så hinner man inte blogga om man har fullt upp. Känns som allt händer just nu. I fredags skrev vi på alla papper för huset, så ävenm om vi inte har nyklarna och fullbetalt allt, så har vi förbundit oss att slutföra köpet. När vi sitter i mötet med mäklare och säljare får vi reda på att föreningen ska renovera allas badrum i mars. Jag kan lova att jag blev överlycklig! Badrummet behöver ett lyft och vi får nu passa på att kika om vi kanske skulle lyfta det lite till, kanske med ett bubbelbadkar? Vilket fall, så har vi lite bråttom att ta tag i detta genast. Tips mottages!

Imorn kommer mäklaren och fotar J's lägenhet som sen ska ut på försäljning, så denna helg har vi jobbat en hel del för att piffa till den. Det har handlats nya textiler och lite snygga ljus o annat skoj. Tråkigt nog för mig, fick jag inte vara med och få upp allt, då jag var tvungen att rusa tillbaka till skolan idag. Vi har riggat en utsällning i skolan, som de andra eleverna inte känner till på skolan. Så imorn bitti kommer de in i en skola de inte sett tidigare. Pressen kikar förhoppningsvis förbi oxå =)

Var himla hårt att åka från Lich idag. Ville ju bara stanna och fortsätta med vårt liv där. Tur man har så goa klasskompisar, som snabbt fick mig att gapflabba och ha det dyngöttit! Kärlek till er <3

Mitt i allt detta, så har nu planeringen av bröllopet i Frankrike, som vi ska till i sommar, dragit igång. Så himla kuuuul!

----------------------------------------------------------------
Femte dagen, fredag.

Frukost: 2 ägg, kaffe med mjölk

Lunch:  ½ Pasta med köttfärsås-sallad.
Mellanmål: Keso med några skivor skinka

Middag: Tacos, några bitar Toblerone
Motion: 30 min rask promenad innan frukost

4/5

Slarvigt planerat blev det att köpa en sallad från Ica innan mötet med mäklaren. Den var varken god eller näringsrik men annars är jag nöjd att jag ätit flera små mål & lyckades röra på mig på morgonen. Visst, slank ned några toblerone som jag fick av J's föräldrar när de vart i Egypten men det var ju fredag?!
-------------------------------------------------------------------

Sjätte dagen, lördag.

Frukost: 2 ägg, knäckebröd med smör & skinka, 1,5dl yoghurt, kaffe med mjölk

Lunch: 1 kaffe

Middag: Kinamat dvs friterade räkor, biffgryta och ris. TRE olika tårtor till dessert (från Henrys - makalöst goda)

Snacks: Några nachochips (inte mkt iaf)

Motion: Hm, ja vi sprang ju runt i butiker efter inredning med annars nej...

2/5

Kanonbra start med en rejäl & varierad frukost. Sen... ja då gick allt åt pipan! Jag kan bekänna att magsäcken inte klarar mycket mat längre så små portioner och likaså tårtan smakades i miniportioner & det var sagolikt gott. Känner ändå att detta är okej då det var kalas och jag inte får ångest, därför det "ganska" höga betyget.

Dessa tårtor exakt bjöds det på. Vem av er skulle kunna motstå dessa konstverk?

Colosseum

Ananas & Persika mousse på mazarin-botten omfamnad av marängstänger. Tropisk sylt, apelsinspegel & vit choklad


Jordgubb Vanilj

Ljuvlig tårta bestående av sockerkaksbotten
och härlig jordgubbsmousse.
På en röd gelespegel samsas färska
jordgubbar och dekorationer av vit
choklad .



Choklad Tryffel

Tårtan består av chokladbotten, tryffel
och härlig chokladmousse. På en mörk
chokladspegel samsas färska frukter
och dekorationer av vit choklad.

Jag kan intyga att dem nästan ser ännu vackrare ut i verkligheten. Detta bageri har sin egen chokladmaskin, så det smakar verkligen riktigt CHOKLAD, mmmm! Kolla http://www.henrysbageri.se för mer info.

Take Care, XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0