Södern

Jag gillart här i Södern. Tror det kommer bli sketabra! Imorn räknat, är det bara 2 veckor kvar tills vi får nycklarna till huset. Känns som om det var igår vi vann budgivningen. Igår ringde däremot banken och gav oss äntligen klartecken på att lånet gått igenom. Blev lite strul där, då första bankkvinnan som gav oss lånelöftet räknade lite fel. Hon missade att ta med driftskostnaderna på huset så som el, vatten, sophämtning etc. En summa på ca 2 200kr/mån i snitt räknat på ett år. Eftersom jag studerar nu räknas det inte som om jag har någon inkomst, så det blev lite knapert för banken att få ihop en kalkyl bara på Johans lön. Så som tur var, så räknade banken lite fel som ledde till att vi fick ett lånelöfte -> vi vann budgivningen -> vi skrev på alla avtal där vi lovar att genomföra köpet på bostaden = allt gick bra in the end och snart bor på 105 kvm! Nu fattas det bara att jag får ett jobb, så vi verkligen kommer ha råd att leva också i huset. Vi väntar oxå på att johans lägenhet blir såld så vi inte ska behöva betala dubbla hyror, får då - DÅ har vi INTE råd att äta. Har jag sagt att vi ska till Frankrike i sommar oxå? Ett sagobröllop som jag aldrig för hela mitt liv tänker missa! Min drivkraft just nu är att hitta grejer BILLIGT. Så på lördag blir det ett besök på loppis. Behöver ett nytt köksbord och tänker mig fynda nåt skräp, som jag sen kan måla om. Kommer ju ändå ha ett stort garage där jag kan hålla till och greja med sånt =) Säljer grejer gör jag oxå på blocket.se. Vi har ju 2 soffor bland annat och det räcker ju med en.



Fick schemat för min praktikperiod igår och det ser väldigt lovande ut! Kommer nog trivas toppenbra. En lördag jobbar jag på sex veckor - helt okej.

Nu ska jag nog ta fram min nya hobbitidning - sudoku! Tack Sara & Matsie för att ni fick in mig på det ;-)



XOXO

Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha du stava ju inte ens rätt på mitt namn !!! Men det var så lite så :)

2011-02-28 @ 17:55:46
URL: http://sjennifero.webblogg.se/
Postat av: Emilia

Hej!

Läs och kommentera min hästblogg. Hos mig hittar ni allt möjligt som handlar om hästar och ridning. Ni får olika tips, upptaderar ständigt om mina ridpass olika dressyr övningar osv. Jag svarar gärn på läsar frågor och om ni har fågor ang ridning. det är bara att kommentera din fråga så svarar jag! hoppas ni gillar det! var gärna med och påverka bloggen så den blir så bra som möjligt!

MVH Emilia - hästbloggen! :D

2011-02-28 @ 19:38:00
URL: http://emilia-h.devote.se
Postat av: Sarah

http://www.svd.se/kulturnoje/spel/sudoku/



Här kan du köra sudoku på datorn också! ;)

2011-02-28 @ 20:30:36
Postat av: Sarah

Vad söt du är, tack så mycket :)



Massvis med kramar till dig!

2011-03-01 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0