Farväl

Idag kör jag sista passet på min praktikplats Sockerbrukets Ungdomsverksamhet. Det har varit superkul, givande, utvecklande, spännande, svårt, tråkigt, kreativt och väldigt lärorikt men främst bara galet kul! Har lärt känna massa goa kids, personalen är toppen & stället är ju helt enkelt bara bäst! Ikväll är det "Kulturnatten" där jag ska visa upp designrummet, då ordinarie personal är ledig. Ska bli kul & utmanande!



Program

Ungdomsverksamheten har prova-på verksamhet hela kvällen och sänder radio på temat Kärlek och Hat. Även Youtube-kväll i Tornadon.

17.00 — 19.00 Textiltryck - Vänermuseet hjälper dig att trycka på textilier, kläder, kuddar, gardiner, Vad du vill! Förändra dina gamla kläder! Ungdomsverksamheten vån 2

17.00 — 18.00 Sagostund Trappavsatsen vån 2

18.00 Novelläsning Trappavsatsen vån 2

18.00 — 18.30 Den Bosniska kulturföreningen "Tillsammans" med kören Safiri och dansföreningen Mladost uppträder.

19.00 - 21.00 Medverka på Gamla foton! Vänermuseet trollar med kort från samlingarna

19.30- 20.00 Emelie Söderman och Axel Granbom spelar lugna låtar i caféet

19.30 — 20.30 Att odla ekologiskt — Simon Irvine ger exempel från Läckö slottsträdgård, Föreläsning på Esplanadteatern

21.00 — Litteraturquiz med Konsttema i Caféet

21.00 -23.00 Var med och skapa Vänermuseets höstutställning, vi skapar kring temat kärlek och hat. "Pelarsalen våning 2, Följ skyltning

20.00 — 23.00 Graffiti-workshop Pelarsalen våning 2, Följ skyltning

Studiefrämjandet kör öppna repetitioner

Bokbussen står parkerad utanför hela kvällen och är laddad med spel i alla former, välkomna att låna!

I Sockerbrukets Café blir det Taco-buffé hela kvällen.

 

Här kommer några egna snabba tagna bilder från designrummet:

 

 

Bilden ovan så hade jag akrylmålning för dagen med temat "våren". Skrev ut några bilder för inspiration.

 

 

Finns SÅ mycket roligt att skapa med här.

 

 

 

 

Det finns en till del med två datorer och mitt emot finns skåp fyllda med material att skapa av. Man blir alldeles lycklig när man går in i detta färgsprakande & fina rum. Gissa om jag trivs där? Kan i mitt huvud tänka på några vänner till mig som också skulle trivas här... Eller vad säger du?

 

Dags att ta en dusch & göra folk av mig för att sen åka & köpa nåt att bjuda mina vänner på SUV på.

 

XOXO


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag det känns väldigt bra faktiskt. Får ju liksom "plugga ikapp" lite nu i veckan så samvetet kan vara gott i helgen=)



Vi ses imorgon, pigga och glada. Hoppas du är frisk så du orkar med storstaden=) Kram!

2011-05-04 @ 21:23:45
URL: http://ickacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0