Vad intresserar oss?

Ligger hemma idag också och kurerar mig. Känns trist då jag verkligen hade sett fram emot denna dag i skolan men ibland måste man ju se långsiktigt också. Nu har jag vart sjuk i en vecka! Har aldrig varit det tidigare men hört fler som drabbats denna höst, av samma ihärdiga bacill. Min kära mor, som "aaaldrig blir sjuk" var dålig i 2,5 vecka! Hon va så gullig o kom förbi igår med KanJang, eftersom jag själv inte hade råd... Ibland chockar hon mig, min fina mamma.

Har legat och läst en massa bloggar under förmiddagen och får tanken, vad är det som gör att vissa bloggar får så många läsare mot andra? Jag fattar att Kenza, som är tokfin har en drös, att Spiderchick med sin underbara humor har en beroendeframkallande blogg osv. De som är nästan lika bra, snygga osv men ändå bara har lokala läsare då? Varför blir inte de mer populära & hur blev det att just DE valdes att bli så galet poppis? När man är hemma sjuk, har man på tok för mycket tid att tänka, snart luktar det nog bränt här hemma. 

Imorn kommer mina tjejer hem! Blir en middag på stan & det ska bli såå gött & lyxigt, jag räknar ju stenhårt med att va frisk tills imorn. En av mina tjejer har förlovat sig & när jag fick höra hur det gick till, låg jag & grinade i sängen åt den vackra historien. Hennes kille hade nämnligen åkt hit 60 mil, för att äta middag med henne föräldrar, utan hennes vetskap, för att prata med dem om förlovingen. Att han sen ändrade resan i Sverige, till ett medelhavsland & sen friade på en av de vckraste platser hon varit på och även hade bett en av tjejerna om smakråd till ringen. Hela alltet var så makalöst romantiskt! Att inte min vän, som var ring-smak-råd, skvallrade för en enda skäl, då är det på riktigt!
              Du som läser detta inlägg, hur vill du bli friad till? Ska man enas om sånt tillsammans, eller är det den ena partnern som ska uppvakta den andra? Ska man ha en slät liten enkel ring som sedan matchar upp med den feta stenen till bröllopet eller ska man ha den feta stenen redan vid förlovningen, som amerikanerna? Tusen tankar i min lilla hjärna, jag veet!

Sen vill jag avsluta med några visdomsord idag. Om man inte är nöjd med sitt yttre, då har man ett problem med sin insida. Om man i ett förhållande bråkar om ytliga ting så som städning, då har man ett djupare problem! Man måste våga tro på sig själv, stunden du lever just Nu, kommer aldrig åter. Varför inte passa på att njuta av den istället för att tråna efter en bättre ytlig bild. Man måste våga älska sig själv, alla människor är vackra! Sök inte uppmärksamheten från andra, du måste våga ge dig själv den först. Jag tror vi lämnar IT-samhället för att anlända i en tid som kommer kallas för attentionsucker-eran. På tok för många i samhället har ett behov som har blivit gigantiskt, att få attention. Ja menar, hur många är det inte som uppdaterar dagligen bland era vänner på fejjan att de ska träna, PW, vilken bra mat man ätit, hur mkt de fått gjort eller hur de ska hinna allt. Ju mer man har att göra, desto rikare och häftigare liv! Eller...? Nu finns det säkert många som anser att jag går i min egen fälla o så må det vara då. Min tanke har inte vart att söka uppmärksamhet genom att skryta över mitt liv. Ibland kan jag bara vara nöjd med mig själv, en handlig eller liknande, att jag vill berätta detta. Typ, jag gillar denna bilden på mig, bra ljus osv.  



XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0