Tyst kunskap

Har faktiskt pluggat lite idag men det beror ju på att det är så satans intressant oxå. "Fritidsledarens tysta kunskap" heter en av böckerna vi nu jobbar med. Vi ska intervjua ett antal fritidsledare & jämföra våra svar mot denna bok. Hur många av er där ute, vet egentligen vad en fritidsledare gör? Den mesta av vår kunskap är ju faktiskt "tyst". Speciellt i somras, då jag jobbade som lägerledare, fick jag ofta höra av barnen "ni måste ju ha det bästa & enklaste jobb i världen. Att bara åka runt på roliga aktiviteter, sola & bada." Jo visst, så är det absolut.. eller inte! Boken jag läser nu skapar även en massa inspiration, man får ord på mycket bra.

Det regnar ute och min baby game'ar. Tror det blir en myskväll med ett besök till svärföräldrarna. Blev bjudna på kräftskiva men känner mer för chill. Kanske borde ta en promenad då min kropp är stel och öm av all träning som den fått de senaste dagarna.

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0