Långhelg

Igår vart vi alla i klassen klara med våra muntliga redovisningar av senaste projekt men jag var en av många som valde att spara den skriftliga delen tills idag. Vi är nämnligen lediga idag! Så åkte till min pojkar igår & ska nu plugga men det hade jag visst inte planerat värst bra. Johans dator har inte word och inte heller first class (program man kommuinicerar med skolan, skickar in arbeten till osv). Det var ju klantigt gjort av mig. Stod ju igår och kollade på min laptop om jag skulle ta med den eller inte men tänkte vaddå, johan har ju 2 datorer... Skit då!

Igår gjorde jag & Jenni (som åkte med mig till södern) dagens gärning! Kom & körande på E20 i mörkret & den tätt trafikerade vägen och ser ett djur en bit framför bilen. Trodde det var rådjur och saktade snabbt in farten & när vi närmar oss inser jag att det är en hund! Snabbt på med varningsblinkersen då hunden irrar som en galning bland alla bilar o verkar stressad. Snabbt girar jag in till kanten o Jenni hoppar ur bilen o ropar på hunden. Som tur är kommer han då fram till henne o lugnar vovven. Efter nån minut ser vi en pannlampa komma småspringandes efter vägkanten och det visar sig vara ägaren. De bor tydligen nära vägen o de hade spårat och hunden tagit sig ut selen. Att hunden lever idag är nästan ett mirakel! Den hade inga reflexer o sprang sicksack bland bilar o lastbilar på E20. Usch, blev alldeles skakis.... Slutet gott som tur var!

Idag ska vi ta oss ett besök på nån hushållsmässa här & imorn ska vi stiga upp i tid för att åka till Ullared! Oh yes! Ska bli skitkul!

Först får jag väl ta o göra mitt arbete som man gjorde förr i tiden, på ett papper med hjälp av en penna, suck.

-love-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0