Vuxen

  

Idag har det vart en bra dag. Kom iväg till skolan o ryggen överlevde en lång dag med lååånga diskussioner. Ska man ha datorer på fritidsgårdar eller inte? Ska man stänga gården 21 eller 22? Varje fråga bearbetas på havets mörkaste & djupaste nivå. En hel del beslut togs i consensus men en kvarstår och är svår att enas över.

På vägen hem från skolan stannar jag till & köper med lite matvaror som jag snabbt ser till att laga iordning. Flytet bara fortsätter ruscha i mig och det är nu finplockat & sorterat överallt, tvätten är fint vikt, insorterad och disk & matlådor är kirrade. När jag till slut satte mig ned framot 19-tiden för första gången, kände jag "oj va vuxet". Att ta tag i alla grejer direkt och inte bara skjuta fram sånt som känns jobbigt, tråkigt osv. Till slut måste man ju tar tag i grejerna och ju mer man då flyttat fram problemet, desto jobbigare brukar det ju bli. Så idag fick jag en sån där bra känsla i mig, att jag inte lät en enda grej "fixas en annan dag" utan ryckte tag i allt. Jag är bra på att sätta mig först o känna ångesten över alla måsten och sen ta tag i det i sista minuten. Vilken wow-känsla man fick när man hurtade direkt och sen ger sig en välförtjänt sittstund.

Eftersom jag vart så duktig, så är jag värd nåt göttit. Lite grönsaker o dipp ska det bli. Frågan är vad tv-utbudet har att erbjuda? Eller ska man sätta igång att streama en ny serie?

Just ja, snart kommer ja visa mer bilder på min blogg. Mannen min har kirrat ett nytt psd på hans laptop, som jag troligtvis ska köpa av honom. Tills dess, så erbjuder jag den oretuscherade sanningen. Som denna från en dag på mitt sommarjobb - totalt osminkad=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0