Ledigt

Idag är jag & mannen lediga ihop & det är inget jag klagar på. Började morgonen med en promme i solen & på vägen hem stannade vi till vid bageriet & köpte med nybakade tekakor till frulle. Låter tyävrr goare än vad det var, var ju mest luft bara i de där. Min dumma kisse väckte min pojke på tok för tidigt i morse så nu har han tagit sig en siesta. Eller vänta, vi har ju inte ätit lunch än. Well, han nap'ar iaf.

Shit, sitter & funderar på vad jag hade att skriva & tror tamejtusan att det inte fanns nåt i skallen idag som ville ut. Kan ju reklama lite för THE POP-UP-STORE! En gammal barndomsvän, får jag väl kalla honom, har kommit på den brilianta idén att "ta med kläderna ut till småstäderna". Så här beskriver de på facebook-sidan:

Att handla kläder kan vara svårt. Det tycker vi. Antingen får man chansa och beställa via internet utan att ha provat. Eller så får man resa till en större stad för att shoppa. (Vilket så klart ibland kan vara trevligt, men ibland bara omständigt.)
Så vår tanke och dröm var istället att ta varumärken till städerna och bygga upp en butik en kortare period. Därav namnet "pop-up-store" För att underlätta för alla.
Dessutom var vår dröm också att knyta band med bra varumärken som satt sig själva på modekartan på något sätt. Med en mix som ska passa alla. Det må låta kaxigt men det har vi lyckats med, men vi låter er bedöma det.


Jag tycker de är sjukt coola som vågar satsa på eget företagande & en ny häftig idé. Så ni som inte har nåt för er i helgen, som bor i Karlskoga - se till att ta er till Folkets Hus mellan 10.00 - 18.00. Asläckra kläder till superbra priser. Ni vet ju själva att jag är en fattig student, så jag vet vad jag talar om!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är nästan alltid kul att shoppa. =)

2010-11-05 @ 12:23:12
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0