Snöhögar & jävulskap

I torsdags mös jag med mina goingar i Göteborg. Vi överaskade kära Grinchen för att gå till Gothia Towers & avnjuta de välkända räkmackorna. Asså 189kr för en räkmacka? Well, tur jag  inte hade koll på priset innan för då hade jag inte beställt nåt men i efterhand inser jag att den helt klart var värd pengarna. Sanslöst goa räkor, underbar vy (på 23e våningen, ser halva Gbg) med mina rara vänner & pojk. Därefter drog jag & pojken till grinchens lägenhet (hon har nu en karl som hon slaggar hos). Där hade damen vart miljömedveten och stängt av all värme vilket ledde till en väääldigt kylig natt. Dagen efter sken solen & vi tog oss ned på stan & lunchade och mös vidare. Valde hemgång redan i dagsljuset, så var knappt där ett dygn. Till er jag inte hann se, I'll be back!

Resten av helgen flöt på & i söndags började ryggen göra ont igen. Ville inte chansa att åka hem eftersom det är en mardröm att sitta still & låta musklerna bli kalla. Så tog beslutet att stanna en natt till och köra hem på måndagen. Sagt & gjort kom jag hem till ett iskallt hus & ett iskallt Karlskoga. Morgonkvisten hade haft -12. Dame cold! Kvällen chillade jag med min kisse & läste bok. Boken var så spännande att den höll mig vaken till ca 01 men envis som en åsna, så steg jag upp 7 för att ta mig min morgonpromenad. Hemma igen blev det en snabbdusch och snabbt på med kläderna. Eller va? Nej just... Då jag klädde mig så kom plötsligt en hemsk smärts i ryggen och jag stelande till. Försökte sätta mig men åter igen hände det & denna gång ser jag stjärnor blinka i synfältet & det nästan svartar. Försöker andas och till slut ger sig smärtan smått. Jag blir så ledsen av att kämpa att jag ville bara lägga mig och grina på golvet men tänkte "ät först & grina sen om det verkligen är så synd om dig". Om man är tom i magen så har man ju en förmåga att känna knasiga känslor. Tyvärr blev inte smärtan bättre av frullen men drama-Annso lugnade sig smått. Kanske för att hon fått prata med både mamma och bror oxå? Jag var ju tydligen inte ensam om att ligga och gny på grund av smärtor. Broder låg i fosterställning på grund av magsmärtor... Hoppas det inte var magsjukan, för den stackarn ska ju till Österike & Schweitz imorn med jobbet. Kul att missa en resa dit?

Nu har det gått en dag & inte tusan gör ryggen mindre ont. I ställer så har det rasat ned ca halv meter med snö som behöver skottas bort. Vet ni vart snöskyffeln är? Jo i boden ca 50 meter bort från huset i snödrivorna. Tror ni min rygg klarar att skotta? NEEEEJ! Nu är det tydligen min tur att få rejält med osis. Fy bubblans va asjobbigt.

Glömde lägga in att jag inte heller hittar min skolbok, så jag kan göra läxorna. Det är gå galet bra för Annso nu!



Mami, jag & lilsis @ The Studio.

Ta hand om er själva där ute & var glad för det du har =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0