Lite fattigare, lite lyckligare

Då var besultet fattat & kontot typ tömt. Tisdag 8/6 lyfter planet från Örebro mot Mallorca & värmen, med mig & darling på planet. Jag är så gaalet lycklig! Jag älskar att resa & kommer att gå på rosa moln fram till avresa & självklart även under själva vistelsen. Måste dock erkänna att en del av resandet är just det lilla pirr som infinner sig i mig, som jag nu har, inför resan. Jag borde diska, tvätta & plugga men kan inget annat än surfa runt bland bilder & googla information om vårt resemål. Hela denna dag har ju f-n gåt åt till detta, haha. Snart får jag väl ta ett ryck & göra lite nyttigheter.

Vi (jag) beslutade för att boka in oss på Sunwing Resort & Spa Cala Bona ****+. Vi la till frukostbuffé för 575kr & har nu en 2-rummare i byggnaden Mimosa. Hotellet är 3 stora byggnader med 5 pooler på totalt 872m2. Visst, hotellet är för familjer med barn men det verkar ju gigantiskt så i ska nog ha lite mys oxå. Hotellet erbjuder all inclusive så restauranger finns på området & likaså spa-behandlingar, gym & andra aktiviteter. Vi har 800m till havet & bor i en liten by. Ska vi in till Palma så verkar dock det ligga på andra sidan av ön. Får kolla skalan, googla hur många timmar det skulle kunna ta. Fast Palma lockar nog mest en molning dag.

Lite bilder på resemålet? Of course!







Om jag förstått det hela rätt, så kommer vårt rum att se ut typ som detta ovan. Dett nice! Hotellet genomgick en renovering 2008 så det är modernt inrett nu:)

Det bara spritter i mig. Ååååh va jag älskar att resa! Kommer bli alldeles underbart att får resa med darling, övertygad att vi kommer ha superkul!





Kommentarer
Postat av: Ida

åh, vad gott att ni kommer iväg! Myyys!

2010-05-25 @ 15:48:15
URL: http://idainlife.blogg.se/
Postat av: Emma

ja det ska bli riktigt skönt, nope inget jobb så det blir fokus på träning och att ta igen sig =) ja jag hoppas ni får en härlig resa =) kram!

2010-05-25 @ 19:58:45
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Åh vad skönt! :) När vi var på Mallis hade vi 5 resturanger bara inne på hotellområdet och 2 precis utanför. Riktigt skönt en trött kväll när man inte vill bege sig iväg :)



Hoppas det blir en toppenresa!

2010-05-31 @ 09:45:46
Postat av: Maria Nyberg

Ni tar er in till Palma på mindre än 1 timme!

Ni får inte missa Palma, hur mysigt som helst!

2010-06-06 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0