I can see through now

Idag har vart nyttodagen emot gården! Vilken spurt vi hade i skolan idag! Vi har jobbat med en av de största projekten detta läsår & det har vart jättekul. Vi fick själva delas in i grupper om 3-4 pers/grupp. Sen kom 3 häften med instruktioner till vårt arbete; att bygga upp vår egna fritidsgård. Vi fick en lägesanalys av staden Puttlabäck, dvs invånarantal, föreningsliv, problemområden, antal skolor osv. Vi fick även info hur & vad "politikerna" i staden vill ha för sorts gård, att vi ska jobba hälsofrämjande etc, antal heltidstjänster att anställa etc. I min grupp var det jag, Lejla, Ida & Jenni. En intressant sammansättning då vi är från Karlskoga, Örebro, Säffle & Lidköping med totalt olika bakgrunder, arbetslivserfarenheter osv. Vi gav alla olika persektiv & det lilla extra då vi har tillsammans, en riktig gottepåse med kunskaper att tllföra. Som ex jag själv, som jobbat med löner fick till ett riktigt bra personalschema i excell (tror jag). Arbetet slutade på 12 sidor där varje mening är välarbetad & genomtänkt & blev inlämnat idag - 2 dagar innan deadline! Så himla stolt:) Vi var supereffektiva & bara öste hela dan. Riktigt roligt att jobba med ett större projekt en heldag, då man ser resultaten fort & man kan få gräva ned sig rejält, så pass att man nästan glömde raster & matlusten. Ni som upplevt att jag verkat otrevlig, har det inte varit min mening, har vart väldans fokuserad. Arbetet innehåller en inledning där vi beskriver vilka vi riktar oss mot, hur vi ska jobba & bakgrunden till "vår gård", verksamhetsplan med målbeskrivning, metodbeskrivning, miljö & vision. Vi har gruppverksamheter, det här "händer på gården", bakgrund & info om vår personal, gården & dess lokaler med en ritning över den som bilaga & lite andra bilagor... Det var superkul! Verkligen lärorikt. På måndag ska vi möta "politikerna", dvs 2 av våra lärare som ska spela politiker & ställa frågor kringa arbetet. Så fortsättning följer kring detta med "Puttlabäck".

Hemkommen gick jag & umgicks med min kära mormor. En riktigt go mormor som lagar mina kläder, bjuder på mat & nybakade bullar:) Hon informerade även mig att det var 4kr billigare med smör på Lidl mot Ica, haha.

Sedan dess har jag försökt reda ut getingproblemet (hittar dem inomhus trots stängda fönster & dörrar) & bäst av allt, putsat hälften av alla fönster i mitt lilla hus. Freakin' fantastic!

Tänkte surfa på nätet nu efter lite sommarkläder, till helgen blir det jag & darling som tar en tur till Marierberg. Shoppa lite inför Mallorca är ju ett måste! Ni som inte har nåt planerat för lördag, det är Kvinnerstadagarna -åk dit & kölla läget. Varje utbildningsprogram håller i en liten uppvisning typ. Ska dra med min karl dit en sväng innan shoppingen.



XOXO

Kommentarer
Postat av: Anki

Haha! 4kr billigare, klockrent! Usch för getingarna, glömmer aldrig fågel-getingen i jakobsberg som lät som ett flygplan. Min gamla klass skulle träffas på kvinnerstadagarna men jag är ju såklart inte hemma en helg ;)

2010-05-28 @ 06:37:12
URL: http://dammangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0