.en tung dag.

Jag säger 3 underbara, sagolika dagar men iskalla nätter på kanotfärden. Fyra dagars ledigt med darling med New Body-jobb, shopping & mys i Örebro, restaurangbesök på indiska, KANONkul & adrenalinpumpande paintball & partaj med bror & grabbsen, kusinmiddag med kusinbarn hos mormor & morfar. Personalschemaläggning av Puttlabäck, läst 73 sidor gruppsykologi. Idag väcks jag av ett hemskt besked:

- en 19 årig kille har drunknat vid Kvinnersta kalkbrott. Han skulle tagit studenten om ca 2 veckor.

Jag tillbringar fm i skolan & lyssnar till en föreläsning & beger mig sen till "mina elever", arbetskollegor på min arbetsplats. En tung dag!

Vila i frid!

Mycket att smälta nu...




Kommentarer
Postat av: Kina

På ett ögonblick kastas jag 14 år tillbaka i livet: Två dagar innan min egen studentexamen så omkom en vän i en bilolycka. I min klass var det bara jag som umgicks med den här killen, och det blev en enormt konstig situation för mig. Det är med väldigt blandade känslor som jag minns studenten - jag grät mest för att jag var ledsen, medan alla andra skrattade för att de var lyckliga.

Finns inga ord som kan trösta de som är kvar och försöker förstå vad som har hänt, man kan bara finnas där och lyssna på de som behöver prata. Och dessutom, finnas där för att "göra vanliga saker" med dem. Sorgen kan bli så mycket att man stundtals behöver låtsas att allt är normalt - annars orkar man inte.

Kram till dig och alla andra!!!

2010-05-19 @ 09:03:17
URL: http://kina-valasen.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej!



är super intresserad av din utbildning du läser! är den bra? hur många år är den?

är det den utbildningen i Kristinehamn?

Hur går ni i skolan en vanlig vecka? Bortsett från era andra aktiviteter ni gör, b.la. kanotpaddlingen osv. Hoppas verkligen att du har tid och lust att svara på dessa frågor :-) bra blogg förresten! :-)

2010-05-20 @ 13:23:20
Postat av: Annso

Hej du anonyma!



Va kul att du är intresserad av vår superbraiga utbildning=) Jag kan berätta mer om utbildningen i ett inlägg inom kort, till dig. Jobbar & pluggar just nu dygnet runt. Jag pluggar på Karlskoga Folkhögskola som har inriktning mot friluftsliv & den i Kristinehamn har mot handikappade.



Mer kommer inom kort då, även med bilder från kanotfärden:)

2010-05-20 @ 18:24:09
Postat av: Anonym

åh, toppen :-) tack så jätte mycket!

2010-05-20 @ 19:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0