La Mexicana

Ställde klockan på 7 i morse för att hinna börja hemfärden innan hettan slog till. Tog mig ändå inte ur sängen förens ca 8 & då i ett mulet Lidköping. Har man ingen ac vill man inte sitta i en 40gradig varm bil tillsammans med en katt som jamar & har tråkigt. Hemfärden gick smidigt som tur var, mest irriterande var väl husvagnar & liknande fordon som ligger lågt under deras tillåtna hastighet & inte kan släppa förbi köerna som bildas bakom dem. Alltså om man inte kan köra tillåten hastighet, vet att de tex bara får köra i 80km/h, vad gör man då ute på vägarna? Det minsta man kan göra är väl att stanna till på en busshållplats eller liknande & släppa förbi oss andra? Många gånger hamnar lastbilarna bakom, lagomt irriterade för att slutligen få göra en galen omkörning. Säker trafik det? Nä håll er hemma eller ligg på vägar som ni kan hålla sig undan, så att trafik kan få flyta smidigt!

Väl hemma så tömde jag bilen på katt & väskor & körde bort till Jessica & hennes vän som är här på besök, ända från Mexico! En sprudlande, glad & rolig tjej som jag snabbt fattade tycke för. Vi drack kaffe i solskenet & skrattade åt svenska knasiga traditioner. Vaddå rå fisk, vodka, färska små potatisar? Jordgubbstårtan lät ju iaf lockande. Senare på kvällen blev det stor grillfest där hon fixade bla en het salsa, guacamole & nåt annat på chorizo. Det bästa enligt mig var chili fylld med ost som grillades i folie! Det blev som en "chilicheeze" på nån av snabbmatsrestaurangerna fast tusen gånger goare. Den ska jag nog försöka mig på snart igen, kanske på midsommargrillen? Hela J's & J's familj, syskon, syskonbäbisar, hund & föräldrar var där. En kanontrevlig grillkväll med en sämre kubbavslutning, som jag kommer minnas från denna sommaren. Tyvärr kom ingen kamera med då jag inte hittar laddaren just nu (lever i resväskor fortfarande).

Appropå mat så provade jag att baka en Tiramisu hos Johan. Blev sketagoo men tyvärr så blev smeten alldeles för vattnig. Gjorde exakt enligt receptet men ändå bara rann den ut:( Nån som har tips på lösning? Hade 2 äggulor, 4msk socker, 2msk likör, 250g mascarpone. Vad ska man ha i för att få den fastare? Mer ägg? Hade gärna gjort en till för att ta med ut till midsommarfirandet i stugan...

Kom just på att jag har ett album med ca 400 bilder som är opublicerade=) Bla en dag från lek i poolen & skolavlutning!



Jag & goaste Lejla



Några av oss tjejer i klassen=)

Nu följer några roliga foton från då killarna hoppade i poolen:



En jon kommer flygandes...





2 ninjas ute & flyger?



Nä de landade visst i vattnet...





*plumps*





Avslutar denna kväll med ovanbildens plask:)

Gnatt


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ja! Det känns så bra med Topan, hoppas det dem säger är sant bara :) Att benen kommer blir helt friska... sen är ju sockerdelen fortfarande ett bekymmer... men med rätt kost ska det nog gå att behålla henne i liv :)

2010-06-24 @ 08:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0