Trivs som fisken i vattnet...

Igår kom jag äntligen fram till min praktikplats - lite tidigt till & med=) Blev tacos med ungdomarna i matsalen & då fick jag höra att de har ponnytravsskola för småbarn, just denna dag. Självklart hakade jag med dem & Therese, min handledare. Blev runtvisad bland alla hästar, det var ett 10-tal små körponnisar, ca 7 st kallblod & kanske 12 halvblod/ridhästar. Förutom detta så får även eleverna för första gången, ta med sina egna hästar. Så klappade lite på några av dem & ägarna visade stolt upp sina pärlor. När barnen hade pysslat med ponnisarna, så gav vi oss ut & lekte med dem i snön (bland annat leken som Bengt visade oss på friluftsmetodiken). Therese & jag tröttnade & tog en lång promenad (gigantiskt område!!!) till resten av djuren. De har även en djurvårdslinje här. Fotade en massa men hinner inte lägga upp det idag. Fick i alla fall träffa på:

* fiskar
* ödlor av olika arter som gecko, leopardgecko osv
* Ormar
* Sköldpaddor
* en sån där gigantisk typ av ödla (ska ta reda på art & namn med bildern). Denna tog vi för övgrigt fram & han var snäll trots sin längd från svans till huvud på ca 2m???
* Mös
* Råttor
* Fåglar 
* Hamstrar
* Marsvin
* Kaniner
* Chinshillor
* Minigrisar - som jag filmade för de grymtade så otroligt gulligt!!!
* Åsnor
* Stora grisar

Alla dessa djurslag hade så klart flertalet av olika arter/raser där. Som tex ca 6 olika kaninraser som Belgisk jätte osv. Jag var helt lyrisk, vilket otroligt ställe jag hamnat på! Det är ju djur överallt - jag bara älskart!!!

Lärt känna en del mysiga ungdomar där så klart. Vi var några tjejer som busade lite med ledarna, som ni ser i tidigare inlägget igår, hihi.

Kom hem ca 1 i natt & då ska man varva ned efter körturen innan man kan somna in. Så idag vaknade jag 11, madre mia! Har alltså inte tid att sitta här mer, ska ju städa & packa innan jag tar min polo till södern igen. Försökte få mamsen bil dit men hon va inge sugen på att byta bil, buhu. Kollade även tåg men det vart ju dyrare än att ta bilen, så bra för miljön då?!

Här kommer en bild som Emmy tog på min förra praktik, då jag var på Österledskyrkan:



Ha en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh,, Kaninisar! <3 I LÖÖÖV THEM!

Känns som om du trivs på la practica?

Det gör iaf jag, mycket känslor, ilska, skratt till tusen, värme och respekt. =)

Bilder vill jag ha på kaninerna!

Åhh... äntligen ska jag få klippa o färga håret på torsdag =0)

Puss på dig!

Ha nu en riktigt trevlig helg <3

2010-02-05 @ 13:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0