I'm a survivor!

Igår vart en dag man sent kommer glömma. Hade en plan att lämna södern vid 9-10 på morgonen för att hinna va hemma några timmar innan jag började min praktikdag. Kommer att jobba 15.30 - 24.00, måndag - torsdag nu mina 5 veckor framöver. Min kära mor ringde som tur & förvarnade om snöstormen som svepte över Sverige, så jag bestämde mig för att avvakta. Frågan var ju till o med om jag skulle stannat en till natt men tisdagens väder såg ut att bli värre. Så vid 13 lämnade jag & polisch södern för att åka raka vägern till Kvinnersta & restiden skulle vara ca 2 tim. Då hade jag alltså gott om tid att köra i lugn & ro. Passerar skylten "Laxå Kommun" & tänker att nu har jag inte så långt kvar. Då plötsligt står trafiken framför mig still! Jag kryper försiktigt förbi några lastbilar i omkörningsfilen, som för övrigt var dränkt av ca 2 dm snö & alltså inte plogad på nån timma. Sen är jag fast! Helt stilla står vi & alla har stängt av sina fordon. Så här blir man sittandes i EN OCH EN HALV TIMMA! Var några dumma lastbilar som fastnat i Finnerödjabacken på E20 som blockerade hela vägen. Kunde inte vägvärket räknat ut detta & sett till att plogat den vägen lite extra??? Inte nog med det, så var jag kissnödig deluxe! Att springa ned i ett dike & visa röva för alla andra, var ju inte ett alternativ. 




      Kom tillslut i alla fram hel, till Kvinnersta ca halv sex, bara 2 timmar för sent. Där hade de muffinsdesign & jag blev utsedd till domare. Otroligt duktiga var dem o en galet svår uppgift att plocka ut En vinnare. Vid 23-tiden kände jag att sömnen var nära så jag fick sluta tidigare, som tur var. Hade ju en till resa att klara av hem.

Så här såg det ut 23.40 när jag parkerat min bil (ser ni gatlyktan?):





Hela foten & lite till, helt dränkt i snön...

Idag vaknade jag efter en otroligt god natts sömn & känner mig utvilad & pigg. Underbart! Dags att ge sig ut & ta tag i halvmetern med snö, som min bil gömmer sig i. Ikväll sen, så blir det streetdancing & styrelsemöte.

See u later dudes!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Huvudsaken var att du kom välbehållen fram även om du blev sen - tips släng in en fleecefilt i bilen ifall det blir fler stopp på vägarna denna vinter!

2010-02-02 @ 12:21:51
Postat av: Erica

Ja det känns skönt att den är över. Nu ska det bara bli lite ordning så blir det ännu bättre=)



Tur att det gick bra med in bilfärd, jag tyckte det var illa nog att sitta på en buss och då behövde jag inte ens köra själv.

2010-02-02 @ 15:28:21
URL: http://ickacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojj ojj, lät ju inte helt kul detta!

Ja, din mor är en klok kvinna, fleecefilt är riktigt smart "ha med sig sak i bilen" (min mor har nämligen också en i sin bil)

Nu kör du försiktigt och ha riktigt skoj på din praktik!

Pöss*

2010-02-02 @ 16:11:37
Postat av: Annso

Mamma: Haha tack för tipset! Har som tur är, en gigantiskt skön & varm dunjacka=)



En anonym som kommenterat? Trevligt! Tror iof att det kan vara nån jag känner? Ska absolut ha skoj på praktiken=)

2010-02-02 @ 17:03:38
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0