Bojkotta Säfsen!

Vaknade igår, full av förväntat att äntligen få åka på min nyslipade bräda. Att få resa iväg så där mitt i veckan mett ett gäng goa ungdomar på min praktikplats, va sååå glad. Vi packar minibussen och sedan en personbil med ungdomar, utrustning & sedan jag & Therese. Vi börjar puttra iväg & hamnar tyvärr flera gånger bakom bilar som ligger ca 10km/h under hastighetsgränsen & även bakom plogbilar etc. Så att köra Till Säfsen tar nästan 2,5 tim från Kvinnersta. Väl framme möts vi av en anläggning där liftsystemen står still & allt folk går mot en parkering. Hur kan detta vara så? Therese hade ju ringt flera gånger & fått försäkrat att de ska ha kvällsåkning alla dagar/veckan. Tre tjejer hoppar snabbt ur minibussen & kollar vad som pågår. Vet ni vad? -DE HAR BARA KVÄLLSÅKNING TISDAGAR & TORSDAGAR! Fy attans va besviken & ilsk man blir. Aldrig mer Säfsen!

Har inte tid att sitta här & gnälla för sk snart tillbaka & jobba. Hade tänkt bjuda på ett axplock av mina foton från min nya leksak.



Fotot ovan är taget av min goding! Blomma jag fick av fröken Burgues, på dansuppvisningen. Nedan kommer några bilder på min bebbis som har sin kvällstvättning i sängen bredvid mig:







Här kommer lilla Nova!



Bus/uppfostran på hästarna i Dammis:



Pajaz=)



Nytillskottet i Dammis, aka Ponni:



Fint ute på Kvinnersta på kvällstid:



Inne hos brukshästarna & hälsar på:



Följde med tjejerna till travbanan i Mareberg. Här förbereder Matilda på sin kuse för monté men han va lite trötter, tror jag:





Uppvärmning:



De här sötisarna var med mig ut:



Det gick undan, vill ja lova!






Avslutar med ett bildbevis på att jag faktiskt jobbar oxå på praktiken;-)




Kommentarer
Postat av: Julia

Wow att du lyckats fånga en bild på Nova, en bra oxå, det är inte det lättaste ;) Vilka goa bilder på Frostis oxå! :D

2010-02-18 @ 14:21:34
Postat av: Hannah

Vilka fina bilder du tagit, va har du för kamera? Trist med Säffsen, men hoppas du har det bra annars, verkar ju så iaf, med en goding å allt ;)

Kram H

2010-02-18 @ 15:22:20
URL: http://hannahsvahn.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka härliga bilder!



Jäkligt tråkigt med resan, de kan ju gärna meddela om de ändrar sina öppettider

2010-02-18 @ 16:53:50
URL: http://ickacka.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hello! Ser ju riktigt bra ut alla bilder du tar! Fina bilder inomhus på folket från festen o det e inte lätt att ta =) Verkar som en bra kamera juh. När kommer Simonebilderna ut?

2010-02-28 @ 18:43:00
URL: http://lolloalmlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0