Rösträtt

Snart är det dags att gå och rösta, vilket ingen kan missat. Det är hysteri kring media men ändå får man absolut ingen känsla av vad de egentligen vill och säger. Jag tog till mig rådet från min lärare att se över vad partierna säger om vårt yrke, dvs fritidsledarna. Kanske låter enkelspårigt att bara se till sig själv men då vårt yrke lyder under de komunala politikerna och inte heller är lagstadgat, att ha en fritidsgård i varje kommun, så blir det lite mer intressant. Hur ser partierna på ungdomars fritid? Många talar om skolpolitik men det är enligt mig en helt annan fråga. Det är som att jämföra arbetslöner och dess skatter mot flygskatterna. För flyger gör vi ju på vår fritid om vi har råd efter att skatterna är betalda. Ungdomarna går på fritidsgårdar av helt andra skäl än varför de går till skolan, vi har skolplikt i landet men vad vi gör med vår fritid är en annan fråga. Nu vet inte jag om jag kommer bli anställd på just en komunal fritidsgård då jag är färdigstuderad men detta berör ju min yrkeskatergori. Hur tänker ni där ute? Att ta valet seriöst är absolut viktigt enligt mig! Eller vill vi bo i en diktatur, eller ett samhälle där bara ett fåtal får påverka vårt samhälle? Så många som gnäller över samhällets regler, ta en fråga ni intresserar er av & läs på vad partierna säger. Många hemsidor är faktiskt lättlästa!




En bild från en grillkväll från försommaren i Götene.

Nu ska jag åka till skolan, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

När det gäller val så säger jag nog att lyssna bara på partiernas snack med ett halvt öra, politiker lovar alltid guld o gröna skogar inför ett val - men efter valet brukar de ha glömt vad de sagt! Så varför inte i stället lyssna med halvt öra, utse sedan en (ledande) person i politiken du har förtroende för och rösta på det partiet!

2010-08-25 @ 16:12:58
Postat av: Annso

Du är vis min kära mor men just politikerna är bara bluffmakare som är köpta! Jag har bara tillit de mina nära & kära:)

2010-08-25 @ 17:34:17
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0