Oväntat

Första skoldagen har nu passerat, på mitt sista läsår på fritidsledarutbildningen. Det var underbart att va tillbaka & det kändes inte som om klassen varit ifrån varann i 2 måndar. Vi skrattde, tjivades & skojjade som om det var igår vi skiljdes åt. Förmiddagen gick till planering för vår eftermiddag & jag, Ida, Lejla & Olle hade galet skoj! Vi smyckade bordsplaceringskort, då vi fått tag i en scrapbook-låda. Om jag nämner att det glittrar om mig fortfarande?

Jag älskar mina otroligt kunniga lärare men herre tusan så besviken jag blev på dem idag. Vi ligger i snitt på skoldagar 9 - 16 men IDAG - första dagen - då kör vi 9.00 - 18.30. WTF?? Jag hade ju bokat upp mig på jobb i Örebro men fick snabbt ringa in & avboka det. Av all info i välkomstbrevet jag fick för ca 2 veckor sen, kunde man inte klämt ur sig detta då? Well, ingen skada skedd men vad har man en blogg till om inte få gnälla av sig lite? :)

Min helg har vart ljuvlig! Jag & darling åkte till Örebro & hem med oss, hade jag en ny TV! Jag lägger ALDRIG pengar på teknik o dyl men oooh så stolt jag är över min nya 32" platta tv. Så just nu står en tjock-tv på mitt vardagsrumsgolv & väntar på att få bli hämtad av en ny ägare. Nån som är sugen? Det är väl en normalstorlek som borde vara 28" & kostar GRATIS :) Den är jättefin, silver men försöker prata med dig då den sätts igång, typ *Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* i ca 5 min, sen är den varm & go & tyst som en mus.

När nya tvn var färdiginstallerad & bänken avtorkad kom Anki, Andreas, Lollo, Aron, Simone, Ida & Åsa på lite födelsedagsfika. Tror aldrig det vart så många här samtidigt, om det inte vart fest. Jag gillar ju att ha folk omkring mig, så jag blev såå nöjd & glad över besöket! Tack oxå för gulliga presenterna!

Igår åkte min darling hem, nu börjar detta pendlande igen. Jag åkte in & jobbade kvällen, alla internatelever flyttade in på sina rum. Vaknade på natten som de gör på film. Så där med ett stort djupt andetag i skräck, kollar mig omkring & fattar inte vart jag är eller vart min darling är. Det är väl kropp & huvud som måste vänjas om. Otrevligt var det i alla fall!

Nu ska vi se om vi kan kicka igång PS, det strular för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0