In da south

Igår kom vi fram till södern där jag & Frostis kommer att befinna oss minst en vecka framöver. Nästa helg fyller min man nämnligen 30. Som tur är, så kommer jag va hemmafru i veckan, så hoppas planera ihop nåt skojjigt tills fredagen. Förutom födelesedagsplanering har jag matlagning & andra städprojekt på gång. Glidarvecka=)

Igår hade vi en riktig lyxdag ur matperspektiv. Gick upp ganska sent & sen ringde mormor & meddelade att mat skulle serveras klockan ett & kusiner + kusinbarn skulle infinna sig där. Så himla mysigt när vi alla samlas upp där & alla pratar i mun på varandra, det osar mat & temperaturen ligger på ca 30 grader. Mormor & morfar har fullt upp med att trycka i oss mat "bröd finns där!", "dricka? vin? öl?", "sitt", "ta mat", "ta mer mat", "salami från finland gjort på ryskt recept", "ta meeeer mat" osv. Där emellan hör man lilla Simone "hääj!" & Anki skvallrar om sina hästar, Lollo hör hälften av vad vi sagt o frågar halvvägs "vaddå??", så man får ta allt igen. Jag hörs väl mest i mina asgarv.... När vi just svalt sista tuggan av den magnifika maten, så ringer darlingens föräldrar & frågar vad vi vill äta till kvällen -wow! Vi fick grillar oxfilé med smarrig sallad på bla vattenmelon, pumpakärnor, tranbär, gurka & fetaos tillsammans med klyftpotatis & majs. Vi blev kvar där hela kvällen, ute på deras altan & skvallrade om våra & deras passerade veckor. Så mysigt! De berättade även om deras tysklandstrip de begav sig iväg på imorse.

Nu ska vi iväg till darlingens syster & umgås med hennes familj. Även J's lillebror åker med in för att börja jobba sen. I'll better hurry up!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0