Studiebesök & jobb

På grund av dålig framförhållning av skolan, så har jag haft lite halvpanik. I måndags fick vi besked att alla lektioner på onsdagen får vi använda till att göra ett studiebesök & likaså förbereda det & sammanfatta besöket, i kursen normalitet & avvikelser. Hur ska man hitta ett intressant ställe som kan ta emot mig & Lejla utan förvarning? Tack vare kontakter, så löste sig detta problem för ca en timma sen. Vi hade då ringt runt till gruppboende, FUB & särskola i Örebro men antingen inte fått svar eller fått nej pga dåliga framförhållningen. Vi ska nu in till Kvinnersta kl 14 för att träffa en kvinna som jobbar med alla elever i Örebro som går särskolan. Prata med henne om hennes projekt & sen ut & träffa några elever. Kl 16-tiden börjar sen jag jobba som fritidsledare på Kvinnersta. Det är ju alldeles underbart! Ska bli väldigt spännande studiebesök & sen självklart, en rolig kväll med mina teens=)

Solen gassar på här utanför & våren gör mig glad! Fick tipset av min nya optiker att prova ögondroppar mot pollenallergi. Hon såg på mina ögon att de var alldeles grusiga & troligtvis pga allergi. Inte har jag tänkt att det kan vara pollenallergin som gör detta. Vet att jag är positiv på pollen men tyvärr inte mot vad. Så igår kväll droppade två dropper/öga & vips kände jag hur nästappan gav sig & ögonen känns alldeles klara! Hur tusan gick det till? Mina grusiga ögon trodde jag berodde på trötthet, snuvan - ja den är vä bara där? Helt magiskt=) Receptfritt på apotelet Lumudal, is the magic shit!

Till helgen kommer Lena, David, Emma & jag hoppas även Ewe, till Kga. Blir middag hos mig på lördagen, undra vad man ska laga till... Nån som har tips eller ideér? Sist vi träffades under långfredagen så blev det tacos hos Madde, som också ska bli med på middagen. Så det kan vi ju inte ta igen. Hjälp someone?



Söta Anna!



Fina Maria!



Tacos med lite skumpa & annat smaskigt=)



Snygga Madde



Jag & Anna=)



En godisskål tillhör påsken (likaså ölen, skumpaglaset & kaffet?!)



Stella var snabb att ta min stol när jag sprang runt & fotade. Hon e min lilla goding! Blir alltid superglad när jag är där & brukar hänga med mig=)



Sen blev det utgång för de andra men jag & mannen tog hemgång då vi hade dansat till Hoffmaestro natten innan.


Nu är det dags att piffa till sig för dagen & sen hämta upp Lejla för vårt studiebesök! Hoppas jag hinner in i tid till Örebro & hinner kika in i hennes lya. Hemma ca 23.30 & skoldag imorn igen kl 9 - 16 & direkt vidare & jobba kvällen imorn också på Kvinnersta. Har fått fast dag, torsdagar, som jag numera jobbar där. Sweeeeet!

Ha en fantastisk vårig onsdag!
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0