Inspiration?

Jag känner mig lite babblig nu, så kommer en del text. Till er som skiter i vad jag har att säga, skrolla ned till kommande bilder på mina vackra & bästa vänner!

Idag gick skoldagen snabbt & medan solen sken på oss, då vi gick tipspromenad kände jag ett sug efter en fika på uteserveringen. Stämde fikadejt med mysiga Ida men just då skoldagen kom till sitt slut, så var himlen grå & regnet hade börjat droppa. Vi tog ändå en tur till stan & strosa runt bland kläder, smycken, accesoarer & underkläder. Jag fyndade en enkel top från Lindex som var nedsatt till 99:- från 299:-. Kommer hem & provar den & den sitter som ett SMÄCK! Jag blev helt kär! Fick även med mig ett metalickglänsade gult nagellack som inte vart så snyggt som jag hade hoppats på. Får vänta till händerna är lite brunare. Har plöjt två avsnitt Vampire Diaries & borde gå & ta tvätten nu. Istället funderar jag på vart alla ni får er inspiration? Självklart plockas den från sin omgivning, sina vänner & diverse modesajter, tidningar, serier, filmer & bloggar. Har ni nån bra bloggerska som ni gillar? Ge mig tips please! Har haft flera som jag nu känner jag trättnat på, då deras stil inte är enligt min smak. Som student får man väl roa sig att inspireras av andra, då man själv inte kan shoppa allt man vill ha.

I lördags blev ingen middag hos mig utan vi hamnade hos familjen Burgues. De har ett fantastiskt läge med en vy över hela kga & Möckeln. Här nedan är det mor & dotter Burgues.





Emma slet hårt med den galet goa middagen! Här åker förrätten in i ugnen med fördrinken redo på spisen.



Till förrätt fick vi tomat, chevré toppat med honung & valnötter (?) på en bit bröd. Det var nog det goaste jag ätit på länge!









Till varmrätt blev det fisksoppa/fiskgryta a'la emma. Det var potatis, morot, lax, torsk, musslor & räkor=)



Eftersom desserten drog ut lite på tiden tog vi lite kaffe emellan.



Mina vackra vänner david & evelina!





Var det bara jag som vanlig denna kväll? :O




Nej då, vi bara har lite uttryck ör oss & när de minns anar, så fångar man lite äkta gläjde & gemenskap=)



Fina Lena. Dessa ögon är bra vackra



My sweetie



riktig vänskap, så kan man tala om allt



Mysigt ljus faller över mysig vän



Efterrätt blev citronpaj & självklaty var den himelskt god (även om den serverades omkring 24 på natten). Nu tar vi en serie på roliga miner igen, dem är ju underbara när man råkar fånga dem. Äkta uttryck!





Avslutar kvällens inlägg med en vy från tvåbackarsstigen, nattetid.



Nu är det Cougar Town - lätt bästa serien!

XOXO


Kommentarer
Postat av: Erica

Va snällt av dej, det gör jag SÅ gärna!=)



Citronpaj har jag aldrig ätit men det låter och ser gott ut så jag måste nog prova det nån gång

2010-04-20 @ 22:48:15
URL: http://ickacka.blogg.se/
Postat av: Emma

åh den där förrätten är en all time favorite! och cougar town en ny favorit!

2010-04-21 @ 16:14:52
URL: http://sirikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0