Gott & Blandat

I fredags hade vi sällskap i skolan av invandrarlinjen. Vi startade dagen med att följa en tipspromenad, mot sjön där det finns en grillplats. Tipspromenaden handlade främst om allemansrätten, nåt vi fritidsledare ska ha koll på men som kanske inte är så lätt för en invandrare att förstå sig på. Här nedan har vi anlänt vid vår lilla grillplats.



Hela vår klass hade delats in i olika arbetslag där vi ansvarade för olika saker. Några grejade med bakning & några med annat.









Jag, Ida & Christina kirrade skogsbrännboll. Det var både lyckat, uppskattad & gav en massa skratt.



Vi riggar banan =)





En riktig mysdag!











Denna fina tjej lånade min kamera o lekte runt med. Så några av de nedan är tagna av henne!










Supersmarrigt med kladdkakemuffins, bakade över öppen eld tillsammans med en het kaffe.











En dag vi fick njuta av sol, skratt & underbart umgänge. Inga problem att gå loss med kameran på alla vackra personer man har i sin omgivning. Som vanligt så tyckte nån att jag skulle fotas oxå ;)



Nu ska jag mysa ned mig i soffan. Haft en sjukt bra dag idag. Vaknade & fick syn på att min mormor & morfar kommit hem från Spanien. Så direkt efter skolan kikade jag in där, & fick även träffa andra delar av den trevliga släkten. Tyvärr så ses man allt för sällan... Fick även besked innan, att min lilla tuff-tuff aka polon, gick igenom besktningen idag! Öppnade min mail & ska på intervju för ett sommarjobb på onsdag & likaså ett trevligt lönebesked väntade i brevlådan. Snacka om massa flyt! Med flyt kommer energi & huset är nu dammsuget, fyllt med mat & jag kan gott gosa ned mig. De 3 närmsta dagarna kommer jag göra 15 timmar/dag om man räknar med skoldagarna & restiden i bilen. Kan bli dåligt med uppdateringar här med andra ord. Ser iaf fram emot att få jobba, då vi förhoppningsvis kommer ha kobingo imorn=)

Ta det försiktigt alla där ute & ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0