Apa!

Kopplade just in min externa hårddisk i godingens dator, för att lägga över mina pics från kameran. När jag hämtar kameran & kikar i facket där jag alltid har min usb-sladd - så är det TOMT! Fuck-fuck-fuck-fuck! Jag som hade tänkt leka med mina bilder o även lägga upp en massa här, nu när jag är ledig hemmafru. Planen var ju även att fixa hem photoshop för att lära mig det. Apa! Inte skiner solen heller... Trodde den skulle göra det, så hade en plan, att i så fall ligga på Catrionas baksida & sola... Röva! Aja, inte vara bitter!

In an hour kommer sweetest hem på lunch :) Vi shoppade stort igår & lagade en god måltid med sallad, kyckling, currysös & ris. Idag blir det varma mackor hos min mans päron. Så idag får jag/behöver inte hemmafrun laga mat. Då får jag väl ta ett långt textinlägg om helgen.

Torsdag blev det Hoffmaestro, very nice. Vi tog ett bord på harrys & hade en trevlig middag med J & J (bokades 19.15 när vi stod på coop, till kl 20.00 -impulsivt). Synd på självaste spelningen, att statt har en på tok för liten scen o likaså publikplatsen är knapp. Så svetten rann & man såg massa långa killars huvud i takten till sköna bandet. Fast jag stod tryggt i min mans armar=)

Fredag blev det en soft dag med tracos på kvällen med goa anna, maria, andreas, madde o anders. Väldigt mysigt med massa skvaller o nåt glas skumpa. De andra hamnade på harrys & jag & sweety kollade filmen "Upp". På lördagen bjöd mamma o matsie på påskmiddag & det va sjutusan så gött! Bror var hemma & övertalade oss att haka på lite ferre för att träffa upp alla boys. Fick med oss fröken J som var en heting kvällen till äran. Vi hamnade på stattinen där man träffade en hel del hemvändare & även kusin-vitamin med sällskap. En sån kväll leder såklart en slapp sändag i soffan med lösgodis & film & kramar. En promenad till mor för lite rester men sen för att återvända till den bekväma soffan.

Måndag råkade jag sova på tok för länge (12!) & kastade mig upp & tokstäda med hjälp av mannen. Klockan 16.20 stod fläskfilén på bordet & mamsen kom ned o åt med oss (Matsie tog matlåda). 15 min senare blev jag hämtad av Anki för styrelsemöte som gick smidigt & bra. Massa roliga planer inför Markebäckshelgen! Hemma ca 19 för att slänga ihop en resväska, kattgrejer o packa cab'en med hela familjen för en trip till södern. Resan gick över förväntat, då lille Frostis var otroligt lugn & snäll. Ibland blir han riktigt sur över att sitta instängd i buren o skriker för fulla muggar samtidigt som han försöker klösa sönder gallret. Resan tar ju ändå ca 2 tim men han va så duktig!

Så nu ligger ja här i södern med min Frostis i soffan o har det gött. Tyvärr kan ja inte visa alla fina bilder från påsken men får ta det när jag kommer hem då... På fredag tar vi oss till Kga igen o vaktar då även mamsens kissekatter. Så i helgen blir vi föräldrar till totalt 3 katter o ska bubbla bubbelbad. Semestern fortsätter :)

Är ni fler därute som har ledigt o kan mitt telenummer så är det bah o ringa!

Pössar på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0