Vildhäst

Jag & Julia skrittade ut våra hästar mot golfbanan idag. River skrittas bara just nu och Tubbe kunde gott få en extra lång uppskrittning. Fram och tillbaka till golfbanan med Tubbe och River kanske max tar 30 min så vi tyckte det var en bra sträcka idag för att slippa gamla vanliga björnrundan ex.

När jag hoppade upp på snälla, farbror Tubbe, så fick jag en knasig känsla i magen. Tänkte "inget att bry sig om". När vi kom fram mot golfbanan så blir ju självklart hästarna lite stirriga när det öppnar sig massa farliga flaggor, färger o människor som rör sig. Det kan ju faktiskt vara hästätande monster?! Vi går några steg fram med dem för att sen vända dem hem på "ryttarens initiativ och order". Vid ett sånt här tillfälle brukar Tubbe slappna av när han får vända hem mot tryggheten men idag skedde nåt som aldrig hänt! Så fort han vänt sin kropp så börjar han galoppera på stället och börjar ladda för en skentur hem. Jag fattar inte vad som händer och försöker arbeta honom framåt med mjuk kontakt mot munnen. Vildhästen hoppar rakt in i skogen, springer runt träden och stegrar sig!! Jag sitter och skrattar och fattar nada "vill han mot träden för att klia bort eventuella älgflugor? Vill han lägga sig ned av annan anledning?". Ja mitt huvud snurrar för fullt medan han står och krumbuktar sig. Får tillslut ut honom på vägen igen och Julia kliar sig oxå på huvudet. I detta läge kunde jag ju inte ge honom helt långa tyglar, då det hade blivit sken hem, men försökte ha halvlånga. Hela vägen hem sen så småtaktade han och travade på stället hemåt. Detta är alltså gamle Tubbe som annars trivs bäst med att gå sist i ledet och sova. Det är hästen du kan slänga upp en bäbis på ryggen och han är snäll som ett lamm. Det är Tubbe som man rider först med, om man ska förbi otäcka saker då han är tryggast. Ja ni, vad hände? Kan det vara höstvädret? Eller var det vildsvin han kände doften av? Detta tror jag dock inte helt, då han kändes mer busig än panikrädd. Jag har iaf inte den blekaste vad det kan ha tagit åt min snälla häst... Tur att jag ändå känner honom så bra och litar på honom, så han skrämmer mig inte helt än. Hoppas bara inte detta ska fortsätta.

Imorn är det skola på eftermiddagen/kvällen. Imorn kan jag möta på hovis som ska komma halv elva! Tyvärr har han lyckas skada ryggen men ska ändå komma och göra sitt bästa med Pajaz och Tubbe, då han vet att vi ska tävla dem i helgen. Det är bra service det!:)

Nu ska jag nog ta och avnjuta ett avsnitt True Blood. Har vart hos mamma efter stallet idag och fått lasagne när vi kikade på Idol. Avslutade mitt besök hos dem i bubbelbadet, så känner mig mosig, trötter & redo för ett avsnitt:-D

Saknar min lillebror oxå... Detta är en gammal bild på oss, som kanske syns.

Sov gott kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0