Tävling i Kil

Vaknade i morse/natt av att Anki ringde & tänkte "va faan, nu har en av hästarna gått o skadat sig o vi får hoppa över tävlandet". Svarar snabbt i mobilen & livrädd för att höra vilken dödlig sjukdom hästarna dragit på sig. Istället får jag höra i andra änden en Anki som frågar vart jag är. Fattar ingenting men Anki förklarar att klockan är 5.45 och hon vill lasta och åka med hästarna. Shiiit, Annsos väckarklocka ringde inte.. eller nåt??? Upp fort som attans o rusa iväg. Då vi blev en kvart sena pga mig så kör vi på ganska bra mot Kil (som enligt rykten skulle ta ca 1.40min till med två hästar). Som tur är så var det närmare än beräknat. För ni som känner Anki, hon vill alltid vara ute i GOD tid. Kommer så klart först av alla till en gigantisk & supermysig anläggning. De morgonpigga välkomnar oss med massa värme och superbra service. Såg till direkt så att Tubbe & Pajaz fick boxarna bredvid varandra, hjälpte oss med bussens ena lucka vid urlastning osv. Örebro län borde lära sig av de varma o goa värmlänningarna! Alla, oavsett ålder hälsar och ler. Denna dag hade de tjockat på rejält. De hade både ponny och hästtävling samtidigt. Ponny gick även på dubbla banor! Så de var 2st framridningar & 3 tävlingsbanor. Häst står Pajaz & njuter av utsikten han har över anlägnnigen kl 7.50




Vi hinner med en kaffe, vi får kaffebiljetter av p-vakterna som skojjar om vi oxå sökte till "Ensam mamma söker", innan vi gör Pajaz redo för LB:1. Pajaz har tendenserna att bli en krutburk på tävlingsbanorna & få problem med sadeltvång osv. Idag tar vi ut en lugn & harmonisk arab. Han ser kanon ut på framridningen & går sedan in & gör en kanonfin ritt.



Pajaz har inga missar men får 62%.

En till kaffe & kolla på nåt ekipage så var det sen dax min för min stjärna att göra entré. Tubbe är en riktig gentleman & sköter sig oxå helt exemplariskt.









Dåliga bilder då de är tagna med min mobil.

Sen kommer vi till det bästa på hela dagen! Tubbe & Ankis ritt på LB:1! Jag satt & skaka av nervositet på läktaren då det såg ut som i en dröm. Allt bara klaffade, inte en miss, superfina mellangångarter, SJUKT FINT helt enkelt. Anki själv kände rysningar i kroppen vid uppridningen! Han bara dansade fram som om detta är vad han gjort i hela sitt liv. Tubbe bara älskar att få komma in i ett tomt ridhus med en läktare med människor som bara tittar på honom. Vi var så himla glada jag & Anki att det nästan tårades i våra ögon.

Så kom resultatet: 64%.

Jag vill inte klaga på domare! Detta är en bedömniningssport men ibland förstår man bara inte. Önskar ibland man kunde få höra mer hur de tänkt för att kunna förstå mer. Kanske få domarna att döma i microfon under ritterna & där ge bra förklaringar? Vissa gillar vissa typer av hästar och andra gillar andra typer. Jag blev i alla fall ledsen när min bebbis hade gjort en sån fin dansuppvisning. Låter otroligt barnsligt men står för min åsikt.

Vi lyckades ladda om för att ta ut Pajtussen till LA:1an och åter igen så var han en sockertopp och supersnäll. Efter vad domaren dömt i LBn tog Anki åt sig och ändrade sin ridning. Det var samma domare i LAn. På med mer power och upp med formen. Det gav dem 62% trots korsgalopp. Tubbe likaså han, skötte sig här som den pärlan han är. Hans debut i LA:1 fick han 59%. Som sagt, dessa ritter var bra dömda. Turbo kom på övre halvan, medan Pajaz drog ihop en blå rosett & en andra placering.

Våra killar har vart underbara! De ropade lite efter varandra då de är lite gay. Att åka i bussen ihop bara älskar dem. Solen sken tills just då vi latstat  in fuxarna för hemresa. Detta ska vi i alla fall göra om och då med fler rostter i väskan hem:)


Kommentarer
Postat av: Anki

Wohoo! Toppdag! Vill bara korrigera att Pajjo fick 63% i båda =)

2009-09-21 @ 07:04:09
Postat av: Annso

Det är bra Anki! Jag var aningens trötter när jag skrev detta igår att jag var rädd att blanda ihop lite procentresultat. Hade tänkt nämna det i texten men även det glömde jag, hahaha. Verkligen toppendag annars:-)

2009-09-21 @ 10:13:23
Postat av: Emma

I wanna see the hairdo =)

2009-09-22 @ 18:48:45
URL: http://sirikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0