Nya elever!

Idag sken solen som aldrig förr och man känner verkligen att hösten är här. Imorse när jag skulle till skolan var det ju riktigt kallt! Då börjar jag ändå inte förens 9.

Karlskoga Ryttarteam säljer nu lite underkläder som jag tog med och visade mina kära klasskamrater. Måste säga att jag nog kommer ta säljrekord! Wow vad roligt! Tack alla som stöttar oss:)

Om 2 veckor ska jag hålla i ett motionspass med Emma som går i 2an. Vi har valt att ha gymkhana då. Många i klassen har vart lite nervösa då en del inte ens suttit på en hästrygg. Idag då solen sken i topp, så blev det lite impuls att Sara, Christina och Jenni följde med och tjuvtränade. Måste säga att det va jättekul att få visa hur det funkar i ett stall och få lära ut lite. Tjejerna va lite nervösa innan, då de hade typ 0 kunskaper om hästar. Trots varnande ord att Tubbe är STOR, fick de ändå en chock, haha. Fast sen gick det som en dans. De kratsade hovar helt själva, borstade, ryktade osv. De till och med fick till lite lättridning i den lilla trav de fick känna på (knappt ett varv på 4kanten). Sen hoppade jag upp och red ca 30 min. Först fick jag börja att trava i minst 10 min i sträck utan avbrott, efter order av Anki. Detta låter lätt men prova att ta tid! Gärna på en häst som Tubbe, där man RIDER i VARJE steg. Idag kändes han inte helt 100. Stel och ganska osamarbetsvillig. Tror han skulle behöva hoppas lite snart. Dock har jag ingen hoppsadel då min hänger på "Till Häst". Läs gärna i Ankis blogg hur han gick igår http://dammangen.blogg.se/. Kanske det var samma problem idag? Tyvärr kom jag aldrig till dansen Anki:( Red lite förvänd galopp och det är ju lösgörande, likaså kände jag på lite skänkelvikning. TYvärr var det inget som riktigt lossade, även om han bleb finare i slutet av passet. Privade oxå att göra en fövänd sluta och i höger varvet sitter han helt fast??? Tur jag har Anki där som kan lösa det, haha.



Här är ena halvan av gänget som var med på sommarfjället. Ni ser mig längst fram bredvid Alex i de röda kläderna:) Denna bild är tagen av Bengt, vår lärare. Hoppas det är ok att jag la upp den här!



En bild från i somras på Tubbe o Lussan, i paradiset? Shit va gräs de mumsar på här i alla fall:)

Nu blir det lite True Blood! Ha det undebart mina vänner.
xoxo



Kommentarer
Postat av: emma

varsågod du kan ta dom. Dom värker av träningsverk idag o jag kan knappt gå så =) puss baby

2009-09-12 @ 13:10:35
URL: http://sirikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0