I did it!

Jag överlevde fjällvandringen! Har absolut fått mig ett minne som jag aldrig kommer glömma. Vilken fantastisk upplevelse alltså! Har ju mest tänkt att hålla mig till ridningen i denna blogg men måste ändå slänga in några ord om detta här.

De två första dyngen så regnade det något sjukt mkt. Det var få personer som hade torra kläder o några vaknade i en "swimmingpool". Som tur var kom solen o vi hann börja torka våra kläder, sovsäckar o resternade utrusning. Det är inte helt roligt att exempelvis koka soppa till lunch o äta bröd, i spöregn o storm på fjällen då man vandrar. Många blev trasiga o sjuka så vi ändrade om planerna för att inte behöva bryta resan o campade på ett o samma ställe de sista 3 nätterna. Därifrån kunde vi som hade kraft, ta dagsturer o bestiga toppar. Jag besteg en top på över 1 000m på onsdagen o vilka fantastiska vyer! Mamma mia vad vackert alltså. På vägen ned busades det med blåbärskrig. Hela veckan har vart toppenskoj & det har vart ett gäng på 27 personer inklusive våra 3 otroliga lärare Ewa, Bengt & P-O. Inte en sur min har jag sett utan alla har jobbat på att hålla vårt humör uppe. Som vår lärare "Foppa" lärt oss -ta ansvar för våra egna känslor! Vi ska ju bli fritidsledare & då ska vi klara sådant vilket vi gjorde med bravur enligt mig!

På fredagen anlände vi till fjällstationen för veckans första dusch! Vi bara jublade o tjoade i duschen. Heeelt fantastiskt! Jag var iof en av de modiga som badade i bäcken men en dusch är en annan sak...

Har nästan 200 bilder efter veckan o plockade ett urval här nedan. Allt kan ses på fejjan, så ni som inte har det: skaffa det! Klicka på de små bilderna för att se dem i större format:)

       
  



Under veckan jag var bortrest så red som sagt Anki Tubbe. Han har gått så bra, att hon har anmält dem till en LB:1 och LA:1 som de ska starta om 2 veckor! Min Tubro ska alltså debutera LA!!! Eftersom jag själv nu är en pank student har jag sagt att Anki får starta honom om hon vill, han tycker det ju är sååå himla skoj. Hon har även tränat för Cissi Brage, som tyckte han var en riktig gentleman:) På lördagen efter en låång sovmorgon så träffade jag upp Anki för att dra o träna kusarna i Knutsbols ridhus. Värmde Tubron lite åt henne, jag själv var/är sjuker, o kan lova att han är SUPERFIN nu:) Söndagen red jag ut björnrundan (=ca 45 min skritt på stigar o klättring) och där tappar han en sko -IGEN! Så nu sitter jag här ikväll och väntar på att få tag på hovis. Har försökt sen igår kväll. Hade han inte tappat en sko hade Anki tänkt tränat Tubbe för Ola idag:( Hade vart jätteskoj att höra vad han hade att säga om Tubbe. Har själv funderingar på att träna för honom snart...

Just ja, har fixat min mobil nu så kan sms'a igen:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0