Harmoni

Sitter i en fotölj i solen på min veranda och njuter. Känner mig lugn & tillfreds. Det ska man passa på att njuta av! Känner av att jag har en del måsten idag men vaknade ju strax efter 9 och då hinner man chilla där emellan oxå. Att solen skiner idag gör att jag i alla fall, känner mig extra glad. Dock tänkte jag ändå gnälla av mig lite. Tror det ska bli en hissa och dissa lista:

Dissa:
1. Vissa på Facebook måste bara vara så himla positiva att det känns fejk. En massa "mys o ch <3" i varenda status. Gaaasch! Livet är inte en dans på rosor! Våga var er själva. Nu menar jag inte att man ska gnälla hela tiden men var iaf lite realistiska! Känns bara tramsigt annars. Då syftar jag på dem som uppdaterar 15ggr/dag med detta gullipluttande.

2. Avundsjuka! Måste detta finnas? Varför inte bara glädjas åt varandra? Avundsjuka är ett tecken på att man har svag självkänsla och tydligen måste känna sig hotad av de "bättre".
          - Nu hoppas jag ingen känner sig träffad personligen då detta bara är en allmän irritation av mig. Pluggar ju nu till fritidsledare och vi berör många ämnen som gör att man blir påmind om avundsjukan. Dvs tonåringar som är avundsjuka osv. Jag själv kan oxå vara avis ibland men försöker påminna mig själv att vara glad för det man har:)

3. Städning! Ni som följt mig här vet att det är min akilleshäl. Detta jobbiga måstet som jag alltid gnäller om. Ja, varför bloggar jag nu och inte bara tar och städar istället? Haha

4. Köplust! Varför har jag detta i mig? Peiodvis vaknar den till liv och jag vill bara bränna pengar. Köpa en MASSA skit. Som nu: en kamera (äger ju ingen), hoppsadel, nya kläder, skor, grejer till mitt hem som bla hyllor osv så jag får ordning på mitt 3e rum, till frisören o fixa burret.

5. Avstånd. Att jag har så långt till mina goaste vänner, att vi inte ses oftare. Nu saknar jag er! Anna, Ewe, Lena, Emma, Maria, Natti osv osv.

 

Hissa:

1. Solen skiner idag! Wiiieehuuuuu

2. Min häst är frisk och ska debutera LA på söndag 20/9. Att jag även har en så duktig kusin som vill och kan starta honom.

3. Skolan är superduperskoj! Ser fram emot att gå upp på morgonen för att få åka dit och lära mig och likaså träffa alla goa som går i min klass och 2an.

4. Min säng är nybäddad sen igår, sååå underbart!

5. Jag & mina nära o kära, vad jag vet, faktiskt mår bra och har det bra!

Si sådär ja! Då var det kirrat. Kom gärna med komentarer på ovenstående om ni känner för det.

Igår fick Turbo en skrittur i skogen med Yoshi. Vi klarade oss himla bra från de äckliga krypen, dvs älgflugorna. Yoshi däremot hade 4st under sadeln! Fy i tusen va vidrigt!

Måste ju oxå skvallra av mig att dressyrlaget i div ll på häst, kom 2a totalt! Stor grattis till Ida, Amanda & Anki. 

Nu ska jag strax åka för att ta in Turbo, Pajaz och Yoshi. De går i en en hage med gräs nästan upp till magarna. Vi vill ju inte få problem med fång eller kolik. Snacka om att de kommer va tjocka och trötta när de snart ska in. 
 
Tubbe när han va nyinflyttad i Dammis:) Vill vi ha vinter? Nä tacka vetja hösten!



Gammal bild igen då Anki red Tubbe 09-06-06. Anki -en himla skilnad på honom nu i ridningen!!! :)


Kommentarer
Postat av: Eveliiiinaaaa

jag dissar också avstånd! damn it, vi behöver uppfinna nåt nytt så de tar typ 5 min kga - gbg! Löööve 2 u!

2009-09-13 @ 15:27:20
Postat av: Kamilla

Ja visst är det mkt gulligull på FB. Men på ngt sätt imponeras jag av att de dagligen orkar hålla humöret uppe och uppmuntra varann. Jag borde nog lära mig av dem ;)

2009-09-15 @ 22:26:27
Postat av: Annso

Kamilla, tappat bort din bloggadress:/



Jag tycker INTE du ska lära dig av dem där "pluttinuttisarna"! Som sagt, det känns bara fejk och oäkta. Ärlighet varar längst:) Sen får man gärna vara positiv men det finns gränser och hoppas du förstod mig iaf.

2009-09-15 @ 23:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0