Tubbe underhåller

Det har vart mycket i skolan nu ett tag och helt plötsligt tittar jag mig runt och ser inga "läxor", va hände? Jo vi har ju även en sovmorgon imorn då vi inte har data. Jag säger bara: nice!

Var ute på björnrundan med Julia förut. Tubbe tränades för Ola igår med Anki som styrman. Det såg helt sjuukt bra ut! En hel del samling och då blev bakbenen väldigt trötta mot slutet av 30min-passet. Därför kändes björnrundan på sina 45min skritt på stig och grusväg som ett bra val idag. Träffade först på Jessica & Jonas som kom joggandes bakifrån oss. 5 min senare så sitter jag där på lång tygel, då Tubbe kastar sig upp & tvärvänder för något som är typ i diket. Jag försöker fånga upp tygeln men tror ju ändå att han straxt kommer att stanna efter att han hoppat runt klart. Så jag börjar skratta & prata med Julia som står stille med Lussan (Lussan fattar inte vad Tubbe håller på med). Då inser jag att vi skenar fortfarande, på väg hemåt, kanske ska stanna min häst då? Hahaha, så sick hela situationen. Hästar kan ju ibland hoppa till av oförklariga anledningar. De kan ju även vara på bushumör och vara väldigt rädda, för typ det mesta. Varför hoppade Tubbe då egentligen rakt upp i luften och sen skenade? Ja djuren underhåller oss må jag säga!

Sen kom vi i alla fall ned på stigen som är självaste björnrundan. Vi upptäcker efter att klättrad nedför en bit, att två stora träd blåst för hela vår stig! Så ingen mer runda kan ridas dit på ett tag. Vi vände hem hästarna och travade dem lite på vägen hem. Red in en extra vända på ett annat ställe, så att hästarna fick den motion de behövde. Kom tillbaka till stallet ca 18.45 och vi hade behövt reflexer! Det får vi komma ihåg till nästa gång.

Vidare en sväng in till Anki & Andreas där det bjöds på smårgåstårta och bulle, då Andreas fyller år idag!:) Fick gosa och leka med lillplutta Simone som var där. Shiiiit vad fort det går med henne. Har inte sett henne på 3 veckor och hon babblar mer (inga riktiga ord än..), tänder har kommit och hon kan numera klappa händer! Ojoj..

Just ja, Newbody-kläderna har kommit! Jag & Anki var till Bibban och hämtade dem:)

Snodde denna bild på Ericas blogg. Gillade ljuset, blev en mysig bild från i fredags i kanoten på väg ut till ön.


Kommentarer
Postat av: sarah

Tack =) vad snälla ni är!

2009-10-14 @ 08:51:01
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: Sarah

nej jag har tyvärr ingen av de böckerna.. lånar dem utav min kompis (: jag läste precis klart så nu vill jag hem och låna 4e ! haha

2009-10-14 @ 16:17:16
URL: http://sjennifero.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0