Ön

Sitter i köket och håller på att tina efter att jag vart ganska nedkyld tidigare. Paddlade ut idag till "Ön" som ligger i St Lysingen med hela klassen. Så himla mysigt!!! En heldag i naturen. Vi kokade kaffe över elden för att sen laga mat till alla. Vi gjorde soppa med köttfärs, kål, lök, purjolök, potatis. Det var sååå gott! Till detta så bakade vi bröd som vi gräddade över elden i "ugnar". Jag har fortfarande deg på mina händer efter knådandet. Hur lyxigt är inte det egentligen? Nybakat bröd o varm soppa ute i naturen? det enda tråkiga var att det är skugga över hela platsen, där vi håller till. Med andra ord svinkallt en dag som denna! Lite bilder från mobilen:



Här åker första gänget ut mot ön!



Vi andra väntar förväntansfullt...



Ewa va kung på att paddla tillsammans med Ida, så jag o Erica kunde mysa o fota:)



Ida :)



Hahaha så snygga vi är här! På de som är små nu, kan man klicka på dem för att se i större format.

   

Någon hade problem med röken från elden? Andra hugger ved, eller så är man bara snygg?

   

Lina har med sig sin kära cola, så klart!

  

Smarrig soppa o nybakat bröd!

   



Ellinor, Sarah o Elin-häng!





Elin o jag, på väg från ön...





Lina i fören o söta Lejla.

Kan passa på att slänga upp bilder från igår när Sarah hoppade Tubbe!







Dax att ge sig av igen. Nu för att rida ut i skogen på Tubbe. Sarah ska med på Yoshi och Anki på Pajaz:) Skoj om Jullan följer med oxå men tror hon är lite sjuker...

Trevlig helg mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Erica

Jisses vad många kort du tog=) Men det var en himla mysig dag, fast jag håller med dej om kylan, jag stog i duschen i säkert 40 minuter när jag kom hem.



2009-10-09 @ 19:04:44
URL: http://ickacka.blogg.se/
Postat av: sarah

Nej nej jag fick ont i ryggen efteråt sen =)

Snygga bilder på mig och Tubbe ;D

2009-10-09 @ 20:56:27
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: Sarah

jomenvisst :) varning för dystra inlägg bara! haha

2009-10-12 @ 21:42:56
URL: http://sjennifero.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0