American pancakes

Hemma från skolan idag oxå för att kurera mig. Bröstet värker och andningen är jobbig. Vill inte missa mer från skolan så imorn, ska jag ge mig ut till verkligheten igen.

Gjorde idag lite brunch och testade american pancakes man kunde köpa på falska, färdigblandat. Bara att tillsätta mjölk!


Kan informera att det vart supersmarrigt med lite blåbärssylt till detta! Stod och funderade när jag stekte dem, att jag ju äter en massa onyttigt men mår helt okej ändå. Tidigare tänkte jag 24/7 på min övervikt och att jag kände mig obekväm med min kropp. Så fort man åt onyttig mat, kände jag ångest. Att banta har aldrig vart min grej, jag har för mkt humör för att folk skulle klara mig, vid bantning. Efter att jag köpte Tubbe så rasade jag i vikt och tappade en klädstorlek. Inser i mina funderingar, att det är just vad som räckte. Att slippa titta bland att kläder efter storlek L eller till och med XL ibland. Nu är jag en M för det mesta, vilket ju betyder MEDIUM. Jag är såå nöjd att vara en medium! Behöver inte vara lite, small, smal... Jag älskar livet och speciellt god mat och annan snask. Nu äter jag det jag känner för, rör på mig och andas frisk luft. Att vara snygg på utsidan är inte ett dugg skoj om man inte kan njuta av det, dvs pina sig för att se bra ut.

Ikväll ska Turbo till ridhuset. Anki rider honom (jag kan ju inte..buhuuu) och jag tittar på. Ridbanan är numera inte brukbar pga vädret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0