Vila

Anki o jag åkte med Turbo mot Örebro, idag för att Anki skulle träna för Anna Björkman. Vid framridningen var han megabusig, jag satt i tele och såg inte så mycket av detta då. Sen när Anna kommer o vi pratat en stund och det är dags för att sätta fart, så ser han lite matt ut. Anna ser direkt att han gjort gigantiska framsteg och undrar då när han hade vila sist. Anki nämner att hon tänkte lägga in det efter helgen. Vi pratar om ruskningarna oxå, som inte var borta trots allt... Anna kliver då upp på en pall o försöker undersöka hans öron. Hon tipsar oss att kolla om det nog kan vara nån svampinfektion eller liknande han fått i örat. Passet för denna dag blev inte speciellt hårt, då vi enas att ringa veterinär för hans öra (som han ruskar extra mkt på sen vi pillat där) och en vila behövs. Han har ju faktiskt utvecklats jättemycket och då kan de behöva ta igen sig. Han kommer inte vila helt utan skrittas samtidigt. Med tanke på hans ålder, så bör han ju inte vila helt o bli stel o tappa muskler/kondition. Som Anna sa, så ser han väldigt sportig ut nu!

Jag tycker mest jag bara stressar o stressar. Glad att Jessica hann förbi på en te nu på kvällningen i all fall. Tyvärr har jag inte samma plats för vänner som jag hade förr. Det märks faktiskt en del skilnad, både plus o minus. Jag är i alla fall glad att jag fick ett besök o han umgås med Jessica idag:)

Imorn är det fredag och friluftsmetodik! Lejla hade fixat deg så vi kan grilla pinnbröd hon o jag, imorn. Gosig hon är!!!



Bild från fjällvandringen ½ gänget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0