Använd ridhjälm!

Visste ni att man blir väldigt trött när det är becksvart ute? Hur ska man då hålla ögonen & hjärnan igång?

Försöker få klart en massa med skolan som snart staplas på hög men inte helt lätt. Hade planerat att fått skolarbeten klara i lördags men fick ju ändra planerna där. Träffade upp Julle kl 8 på morgonen (bara för att hinna med allt!!) så begav vi oss på en ridtur i skogen. Eftersom det var så fint väder, så tog vi en längre runda. På vägen hem började Pajaz (som gick framför mig och Tubbe) att småkrumbukta sig vilket ledde till att Tubbe OXÅ började med det. Pajaz fortsatte då han fick lite sadeltvång men varför Tubbe började härja i leran vet jag inte... Eller jo, han är vääldigt morgonpigg min herre! Så mina aningar är att han bara var busig. Han har ju vila nu och skrittas bara, så kanske han hade lite extra energi? Vilket fall, så slutade det med att jag hamnade i leran med en rejäl smäll mot huvudet! Efter en stund sittande, så att illamåendet o värsta explosionen i huvudet lagt sig, så hoppade jag upp igen och vi red hem. Totalt var vi ute på en tur på 1,5 tim. När jag väl kom hem så var det huvudvärkstabletter och sömn som gällde. Vad har man lärt sig här? Jo man ska ALDRIG säga att hästarna är på bra humör och att de är skötsamma, för då händer sånt här. Du ska inte heller rida utan hjälm, för hade jag inte gjort det, så hade jag nog åkt ambulans... 




Nog med visdomsord för denna dag, för nu ska jag ta o få ordning på mina läxor och arbeten.

Kommentarer
Postat av: malin

Usch då, inte kul att åka av! Tur att det gick bra i alla fall. Läste om ev. svampinfektion i örat?

Själv har jag suttit upp på Manne ett par gånger nu. Allt har gått bra. Var och löshoppade "på riktigt" för första gången idag. "-Ja, alla är vi olika" var Lasses kommentar när han såg lille Manne (155cm) komma in, men han blev positivt överraskad när han hoppade. Klarade distansen galant och fick beröm. Blir man stolt eller?!

ha det gott, kram malin

2009-11-29 @ 18:47:37
Postat av: Annso

Åh vad skoj att höra Malin=)



Nej det va tokigt att åka av men fick inga men av det iaf. Örat hoppas vi blev bra av kuren han fått med örondroppar, annars får vi ringa ut veterinären. Han har vila nu, så svårt att veta sånt än...

2009-11-30 @ 20:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0