Våren är bra underbar!

Jaha undra vart man ska börja? Tävlade som sagt igen i lördags. Målet med denna var att få lite rutin kring tävlande då jag är ringrostig & klen. Smidigt oxå när det var i Alkvettern som är så nära. Rydén hade som sagt vart så himla snäll, att hon lånat ut sitt släp till mig & Sofia va go & följde med som hästskötare. Lite frustrerande tycker jag, att jag måste vara beroende av andra för att klara av detta. Gillar inte att jag ska behöva förlita mig på andra, för folk har ju egna liv. Som tur är, så finns det underbart folk som ställer upp ändå! Upp kl 6 iaf på lördag morgon för att knoppa Tubbe, koppla på släpet & ställa rätt det för lastning. Snurriga Annso hade lyckas glömma kavajen hemma, i morgonrushen men åter igen, så finns det vänliga människor! Anki & Jossan åkte & hämtade den, TACK! Lastningen gick bra & iväg kom vi i tid. Vill gärna vara ute i god tid än, då små saker kan dyka upp när man inte är tävlingsvan. Vad sägs om att lampan i fläkten som exploderade hemma på morgonen? Jo jag är ju singel, så vart är den där karln som ska fixa det åt mig?? Sen så hade tävlingsskjortan gått sönder, så Annso fick börja SY innan jag kunde åka till stallet! Trodde nästan det skulle komma en 3 osis efter det men det kom aldrig...

Vilket fall hade jag sen flyt & hoppade upp på Tubbe, som Fia hade skrittat fram åt mig. Insåg snabbt att jag kanske satt för tidigt i sadeln men med nervositeten så är man inte allt för smart. Dock kom vi inte till ridning för tidigt & Tubbe kändes jättefin. Bra bjudning då vi var utomhus! Lite jobbigt tyckte jag det var med allt damm... Annars mkt trevligt folk & bra ordnat! Tills denna start hade jag lärt mig en läxa, när ryttaren innan mig var klar, så red jag ut mot banan & började busrida! Upp med puls & bjudning! Hade ju hört att Ola vill ha mkt bjudning,(Ola som dömde) så i min hjärna tänkte "fram-fram-fram & sen låååååg nacke!" Anki's ord för att vara ärlig. Dock fick jag höra direkt efter avklarad ritt, att jag glömdt att MJUKNA oxå i handen:/ Aja, kanonbra kändes det & bra flyt. Glömde en volt & fick -2p. Tappade i nån galoppfattning men annars var jag ute i varje hörn & gjorde snygga vägar. Slutade på 60,47% & med slutcitat från Ola "Mer bjudning för de hörgre poängen". Precis vad jag förstod men är som sagt nöjd. Denna ritt var snäppet bättre än på ÖFK:) Hon som dömde då, ligger lite högre i poängen oxå.


Efter tävlingen så bjöd mormor på köttbullar & vad händer sen? Jo Annso somnar så gött såklart, haha. Nattis & jag kom på tillslut att vi ville ut, så hamnade på statt igen & hade supertrevligt. Inte mkt fylla för oss så söndagen blev nice ändå. Jordan, Nattis & Stefan passade på att provrida innan de far hem till Linköping igen. Snodde lite bilder av dig Nattis på fejjan, hoppas det va ok?! Jordan är annars min nya idol! Coolaste killen ever! Natti, säg till om han är till salu, haha.


Jag & Tubbe skuttade lite oxå & Natti fick oss på bild! Ridpasset på söndagen var varken ambitiöst eller givande. Tur att det finns fler dagar på veckan.

Idag var jag & Julia ute på en ridtur i skogen. Shit va skoj det var. Massa galopperandes & en del klättrande på stigar. Vi till o me travade upp för den branta "svarta backen" vilket hästarna blir rejält flåsiga av, hihi. Kanonbra pass idag iaf!

På torsdag ska jag få Ankis tid för Johan, nervöst!!! Har egentligen inte råd men kunde inte tacka nej,då jag behöver en massa hjälp nu & Anki erbjöd sig att köra ned oss. Så himla glad är jag för erbjudande Anki!! Efter torsdagen, så försvinner jag ned till GÖTEBORG:) Rööva, va kul vi ska ha!!!

Dax för sängen nu. Hoppas alla mår bra, för vi har bara ett liv! Ta vara å det & njut:)


Kommentarer
Postat av: Rydén

Vad kul o rida för Johan! Har funderat på att rida något pass för honom med, men det finns ju aldrig några tider.



Hörre du ta det nu lugnt i Göteborg och sköt dig.....eller föresten skit i det och ha det så j-la kul, det skulle jag ha haft;)!



Kraaaam

2009-05-05 @ 08:13:36
URL: http://dompan.bloggagratis.se
Postat av: nattis

hello!!! ja klart d va lungt ta vilka bilder du vill :) tyvärr han e inte till salu kanske i tonåren =) hahah men han slutar inte prata om tubbe haha , kommer snart igen och rider lite , kramis

2009-05-05 @ 11:34:31
Postat av: Hannah

Vilken tid ska du rida för Johan på torsdag? Nyfiken som jag är kanske jag skulle försöka komma förbi och kika på er :)



Kram H

2009-05-05 @ 18:17:26
URL: http://hannahsvahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0