Trots regning dag..

...så har jag haft en toppendag! Att kliva upp ur sängen är väl aldrig roligt & jobba är sällan skoj heller men ändå har allt rullat på. Fick en massa gjort på jobbet & då känner man sig extra duktig. Efter jobbet så passade jag på att hälsa på mormor & morfar, som jag bor granne med & de blev så glada. Fick macka, kaffe & munkar av mormor, så gött! Är alltid mysigt att prata med dem, visa människor har vi inte gott om i denna värld. Sen blev det stallet & Jessica hakade på:) Vi babblade på i vanlig ordning, sällan tyst när vi är i samma rum. Hade dressyr med mkt lösgörande på schemat för Tubbe idag. Tänkte att jag skulle få honom riktigt låg i formen, vilket är svårt. När jag började trava fram honom hade jag ingen motivation alls. Jag var kall, seg & trötter. Tur att det vände sen iaf! Tog bort stigbyglarna då jag inte kom ned i sadeln utan bara studsade mest. Det är riktigt jobbigt men otroligt nyttigt. Tubbe hittade fram till bjudningen & nästan fick en egen motor! Han laddade på som attans på långsidorna & höll takten & tempot när jag även flyttade honom sidvärtes i traven. För Tubbe är ju tvärandet & att bära sig i form nog, att begära att hålla ett tempo är egentligen tufft men grabben ville fram:) Provade även nån förvänd galopp som ska vara bra för lösgörandet & gick ok faktiskt. Jessica travade av honom & så kul att se sin pärla med nån annan, han är såå fin!

Antar att det kommer att komma en dålig dag snart men jag njuter av välmåendet nu i alla fall. Som tur är blir jag i så fall omhändertagen av goa vänner i helgen, om det sker då. Man ska hålla fast vid sådana vänner som man kan lita på & verkligen finns där. Dem kryllar det inte av & i annat fall, kan man nog inte ha för många vänner.
 
En bild på tjejerna som jag ska träffa i Gbg. Detta togs i Danmark -07 då vi valde att resa ihop för att fira att vi alla blev 25 år det året (förtutom lilla Dahlin då). Nästa bild är på bror, skulle inte överleva en dag utan dig -skitunge! Bilden togs i somras när vi var i Strömstad & firade mitt livs underabaraste midsommar:)


Puss & kram, skumbanan!


Kommentarer
Postat av: natti

tja annso. mm skönt att du har bra vänner runt dej som du trivs med, vet ju att de finns vissa människor som är på dagis nivå =) men de e bara att skratta åt det, hoppas du får det as nice i gbg, själv ska jag ta en lugn hemma kväll med min baby :) bara för man e mamma o barn ledig kan man ju inte ränna ute o supa jämt ;) eller! haha , pussa tubbe från oss i linkan så hörs vi snart igen kramissss

2009-05-06 @ 09:47:56
Postat av: Hannah

Ok :) Ja Zavoy har lite skav efter skänkeln så Jessica rider i fem hål kortare läder så när Malin kom upp blev det ju ännu mera extremt :)



Kram H

2009-05-06 @ 17:52:26
URL: http://hannahsvahn.blogg.se/
Postat av: Rydén

Men fan vad du/ni ligger i! Utan stigbyglar? Du é inte klok, det blir 6-pack på magen det! Spydde nästan av bara tanken på att släppa dom, hatar att träna mage!

Tråkigt att ni inte ska med i helgen!

Kram

2009-05-06 @ 21:39:52
URL: http://dompan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0