Tävling närmar sig igen:)

Ligger i soffan o slöar efter en lång dag. Imorn jobbar jag sista dagen denna vecka, ska bli sjukt gött med långledigt! Har inga stora planer vilket är skönt. Då kanske jag hinner med lite "måsten" & likaså roliga aktiviteter. Hoppas bla att få med mig Burgués till dansgolvet i helga?!

Red Tubbe igår på banan & det märktes att han inte blivit ordentligt riden på en vecka. Fick jobba på rätt bra innan vi hittade knapparna. Anki tittade lite & kom med råd, samtidigt som hon blev uppäten av knotten, hehe. Tänker mest på att rida honom i en sån låg form som möjligt för att han ska komma igenom med hela ryggen. Lite klurigt det där då man inte har honom helt mellan hand & skänkel, innan allt sitter. Galopperade en stund efter Anki tittat på oss, red en diagonal & ut i förvänd galopp. Fortsatte hela fyrkanten i förvänd & sen bröt av till trav. Efter detta var han fantastisk! Galoppen kändes superbra & till o med i vänster varv. Han är så kul att rida Turbon:)

Ska anmäla mig imorn till VRS & har kommit fram till att det kanske debuteras LB för oss! Det finns ju bla en chans att vi kan bli bortlottade om många anmälningar kommer in & då kanske jag iaf kan få en start? Vet de andra 2 starterna jag gjort hur jag känt "jaha, vad det allt? Jag vill mer!" då vi bara startat en klass. Skit samma om vi inte får så bra poäng, nån gång måste ju vara den första starten & nu är det ju så nära till Valåsen. Anki funderar även på att kanske sätta in oss i LB'n till sista omgången i laget & kan va skönt att testat en start innan det:)
Sjuuuukt bra låt!!! skräll att det är goa bror som tipsat mig?!

Hoppas alla mår bra där ute & sov så gott my friends!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0