Monday!

Ny vecka & nya tag, känns det lite som. Efter en skön & välbehövlig ledighet, så var vardagen tillbaka. Som alltid, har jag haft en massa skoj för mig:) Jag har, med hjälp av goaste mormor & morfar, äntligen hunnit påtat & rensat lite i trädgården. Jag, Madde & Emma drack vin hos mig i fredagskväll & babblade på om det vanliga tjejskvallret, ja typ killar, sex, mode & jobb. Lördagen slet jag med mig Emma för en natt på statshotellet. Får passa på att slira till det, då jag nu ser ut att tävla de två nästkommande helgerna. Hade en jättekul kväll där vi även hann förbi Kenny & Helenas fest & träffa upp bror & alla polare.

Tubbe har gått finfint! Anki & jag var på en tur i skogen på 1,5 tim & klättrade på mysiga stigar. Sen har det blivit en del markarbete för lösgjordheten. En övning vi gjorde var att lägga upp tre cavaletti, tvära bort i skänkelvikning för att sedan gå på 3 till cavaletti-bommar. Sen har jag jobbat mkt med att korta & länga hans galopp. Perfekt då, är att samla ihop galoppen längs kortsidorna & sen bjuda på, längs långsidorna. Tubbe lossar superfint på det! Likaså förvända galoppen gör susen:)

Eftersom jag var bakis igår så fick Tubbe motionera sig själv, haha. Blev löshoppning & Tubbe gillart jättemkt! Jessica kom upp & hjälpte mig & tur var det, eftersom Turbo busade lite. Då padocken är ca 37 x 18m, så ville jag inte bygga höga hinder utan körde på lite trånga mellanrum. På så sätt fick Tubbe jobba med ryggen ordentligt.

Idag kom Linn till stallet för att hoppa River lite. Jag passade på att höra om hon ville testa Tubbe oxå & gla som hon är så var hon inte svårövertalad. Han såg asfin ut då Linn hoppade & blev så sugen, att jag tog några språng sedan, jag oxå! Tubbe var super, efter Linn hoppat honom. Han ramlar lätt framåt efter hindret, på bogarna men det hade hon rättat till juh! Sen kan det ju haft betydelse att han löshoppades igår? Eller att jag blivit starkare? Likaså Tubbe är nu starkare:) Ja fiser gör han iaf, en massa! De går i en hade me massa gräs & träd, hihi. Bildbevis från hoppningen finns oxå, då Lollo var där & fotade. Även Aron & sötaste Simone var där:) Senare kom Marie-Lousie med sallad som vi satt & njöt av, vid baksidan av stallet medan Anki longerade Pajaz. Livet är allt bra gött va?!

Här kommer iaf lite bilder från lördagens pass, då Lollo fotade lite på banan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0