Fy va tråkigt...

Har nu beslutat att flytta på Tubbe. Alltså byta stall & det känns skit. Eftersom jag egentligen inte kan flytta honom till ett långvarigt ställe så känns det inte alls kul. Det är ju svårt att se framåt när man inte vet vart man kommer befinna sig. Inte alls bra för Tubbe att flytta runt heller o byta flock. Tråkigt att människor kan vara så elaka & att detta ska gå ut över de stackars djuren vi håller med. Jag känner väldigt starkt för djur, tycker det är mer hemskt att läsa om djur som far illa än människor. Vi människor är dem som skapat denna ond värld & djuren får bara finna sig i det. Det är inte älgarna som byggt asfaltsvägar med bilar som susar fram i 120km/h. Därav tycker jag otroligt synd om stackars älgen när den far illa vid en bilolycka. Jag säger INTE att det är ok att människan olyckas men stackars älgen... Jag vet, lite knasigt men så ser jag på djurens rättigheter & en vacker dag när jag blir vuxen kanske jag ändrar denna. Jag har ju tex inte lyckas med att vara vegetarian helt, har inte heller försökt helhjärtat. Så jag kanske har lite dubbelmoral?!

Hoppas att det snart ska lätta på trycket i hjärtat & att jag kan börja anmäla mig till tävlingar. Har funderat lite på Lindesberg, lokal dressyrtävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0