Snart

Ska bara... Blogga lite först! Usch vad jag inte är bra på att städa. Ska försöka dra av mitt hem så att Julia kan bo här & gosa me min kisse när jag flyr till Grebbestad. Bara det att städa inte är kul alls ju! Fast snart gör jag ett ryck för bara man kommer igång så går det ju rätt bra.

Tubbe gick himla bra igår! Red ut i tisdags med Anki på Pajaz & Julia på Luss. Finns så mkt bra rundor att rida i Dammis. Klättring & en hel del trav & då vi rider flera, med Luss som travar & Pajaz i galopp så fick jag igång en bra trav. Så igår stressade jag hem från jobbet, i med en tvätt, posta iväg ett träns jag sålt & raka vägen mot stallet. Hoppade upp & tänkte att jag ville ha honom helt loss innan jag åker iväg. Hade inga förväntningar utan körde på så som Anki lärt mig. Jag får inte trava förens arbetet i skritten sitter. Tempot & ryggarbetet är A & O nu då han inte får slappa efter ett steg. Otroligt konsekvent ridning på mkt volt & 8-volter med sadel som högsta punkt. Till och med galopparbetet blev jättebra! Fick ett bra sug mot bettet & han trampade på rejält:) Sen skyndade jag mig att svampa av honom & tog med honom till sommarhagen vid Ankis hus & sprang in till Anki för att då var det styrelsemöte för KRT. Kom hem vid 22 efter et kortpaus hos Jessica. Underbart, nu är det semester!

Kommer sakna Turbo känner jag redan juh! Katten kommer jag INTE sakna, han har varit jobbig mot mig idag. Vaknade 7.30 av att han kräktes hårbollar. Jahapp, upp & torka spyor på sovmorgonen. En kvart senare så har han kräkts igen??!! Nu även på sin haka & bringa. Fii fasen för långhåriga katter. Bara att ta fram hushållspappret igen & även saxen då.


Tänker även en del på stackars Nathalie som ligger på sjukan i Linköping. Hoppas du får komma hem & fira misommar med din man!


Ewe, snart ses vi in Grebbestad!

Ska väl ta & göra det där rycket nu så jag & Burgués kan börja bila mot Grebbestad nån gång innan denna dag är slut. Ta det lugnt med allt i helga gott folk & glöm inte att dricka lite vatten ibland. Trevlig midsommar!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Wiiiiieeeee!!!! Pöss ;)

2009-06-18 @ 10:06:59
Postat av: Kamilla

Nja... det är inte elakhet fullt ut. Alltså ingen som gjort mig illa eller så. Det är bara folk som jag inte vill ska läsa som läser. Bloggen tappa sitt syfte när jag inte kan ventilera fritt vad jag känner.

2009-06-24 @ 07:04:44
URL: http://milixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0