Linköping!

Åter igen har jag haft en fantastisk helg & den blev inte alls om jag hade tänkt mig. Fredagkvällen hängde vännen Jessica med till stallet .Då hon för en gångs skull inte hade skrapat sina knän eller liknande var det dax för henne att få prova ett pass på Turbo. Jag & Jessica pratade faktiskt från böjan om att köpa en häst att dela på då vi både har fullt upp i våra liv. Dock har Jessica mer resdagar i sitt jobb & en enorm villa med trädgård så det blev att jag köpte en häst själv. Inget jag ångrar då jag idag inte vill dela min kärlek med någon, hehe. Jättekul var det att se Jessica på hästryggen igen iaf:

Resten av kvällen sedan så slöades det i soffan till macka med te. Lördagen vaknade jag utvilad & pigg & städa hela huset jättefint samtidigt som jag tvättade. Framåt 14-tiden började jag sakna vänner att träffa & funderade på hur detta skulle lösas. På veckorna är det ju arbetskamraterna & stallkamraterna jag träffar/hörs med. De som bor & håller till i kga hade diverse olika planer för sig så hade noll ideér. Sen kom jag på att mammas bil stod parkerad utanför mitt hus, då de var på 50årskalas i staden Sandviken. Då vaknar impuls-Annso & ringer snabbt Natti i Linköping, som för övrigt hade planer på att komma till kga men ändrade sig. Så jag tänkte, 2 timmar i mamsens bil? Oh yes, here we go! Skyndade mig till stallet & mockade åt kusarna & fixade maten. Anki var på meeting i Sunne & hade med sig Julia, så för en gångs skull fick jag ju mocka! Sen hem & hänga sista tvätten (2 tröjor fick torka i bilen på väg till Linko), packa bilen & sen full gas mot LINKÖPING! Natti var snabb att hitta plans för oss & det blev en succé!! Hann knappt innanför dörren så hade jag en smaskig, iskall, bärdrink i handen & skvallrandet var igång. Vi passade på att hänga i hennes & Stefans SUPERFINA lägenhet en stund för att sen bege oss mot hennes vän Magnus. Där var det några goa grabbar som vi skålade gött med. Under kvällens gång hade vi två "them-songs" det var Neneh Cherrys - Buffalo Stance & Peter Cetera - Glory of Love. Natti var galet rolig när de kom på & hon dansade nästan omkull inredningen, haha. Vidare ut mot city vandrade vi sen & hamnade på Harrys/Sliver. Där rockade vi på dansgolvet tills vi nästan stupade. Höll på att bli nedslagen av Natti när jag sprang på kga-folk, som hon int förstod, utan trodde jag var galen & gick & pratade me okänt folk, haha.

Söndagen så slappade vi runt på stan & jag, Natti, Stefan & Mange åt på subway, slurp! Anki erbjöd sig att rida Tubbe åt mig & jag tackade snabbt jag för att slippa lämna den mysiga staden:) Kolla in den coola katten Natti har, Kingston:

Lyckades även övertala Natti & Stefan att åka med hem till kga & slapp åka hem själv till kga:)

På hästfronten iaf har det hänt en hel del. Då Anki red Tubbe märkte hon att han inte, trots att det såg ut så från marken, var helt loss i ryggen. Så hon har ridit honom nu sen i söndags. Ser SUPERBRA ut, då jag själv känt lite att det inte vart 100 egentligen. Jag har inte haft styrkan eller kunskapen för att veta om han är rätt eller inte men Anki har korrigerat honom & ska sen hjälpa mig att rida likadant. Trots att jag ridit honom så pass varierat i skog, mark, dressyr & hoppning så har han inte musklat sig så mkt över ryggen som man vill. Det är inte alls bra då han inte kommer att hålla om man inte rider rätt, så jag är otroligt tacksam att Anki hjälper mig här. Ja menar, allt för att Turbis ska bli bäst & hålla länge & må bra?! Man kan se på bilderna som Lollo fotat att han kommer MKT mer igenom & arbetar med ryggen. Dett görs självklart inte med slit i munnen utan med ben & säte. Syns att Anki rider med tyglar som knapt har kontakt i munnen:)


Eftersom jag älskar bilder måste jag även visa mysbilden på kärleksparet i stallet som fick gå ut i en ny gräshage igår:



Nu ska jag se lite på desperata hemmafruar:)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Guud va fim Tubbe är : ) Är lite svag för fuxar också ;)



När ska du tävla nästa gång då?

Kram

2009-06-10 @ 08:00:27
URL: http://mawilda.bloggagratis.se
Postat av: Matilda

Jag har ingen direkt tävling planerad...ser ju ganska dött ut i juli om jag inte vill tävla regionalt vill säga :S Så det blir nog någon gång i augusti tror jag : )



kram

2009-06-10 @ 17:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0