Inge bra debut:/

Tävlade som sagt i söndags, i ca 30 graders hetta. Startade som nr 8 i LC'n så det blev en tidig morgon men som tur är, så var resvägen ca 5min lång:) Anki va snäll & hjälpte mig att lasta & sen smsade jag ned Julia, så hon kunde hålla Tubbe när jag sadlade. Väl uppe i sadeln kände jag att Tubbe hade massa "go" i sig & bjöd fram fint. Så nu kan jag väl konstatera att killen gillar att springa & visa upp sig för andra på tävling. Inte mkt att jobba på då på uppvärmningen då allt kändes topp. Sen blev det min tur att gå in på banan & jag spruttade på honom för fullt runt dressyrstaketen (ridbanan i Valåsen är 60x20 & jag tävlade på 40x20). Tubbe tyckte inget verkade farligt så jag plockade ihop honom & redo för startsignalen. Just då jag ska börja styra på uppridningen får han syn på alla hästarna i hagen! Wow tänker han & försvinner iväg totalt. Jag känner stressen inför starten & stressar in på banan samtidigt som Tubbe smyger fram, tittandes på hästarna OCH bajsar! Men Anki har lärt mig att man bloir bedömd för varje moment så rid vidare & låt uppridninge va åt skiten... Well, Tubbe var mest intresserad av hästarna i hagen & ville int elyssna på mig. Vissa moment gick helt ok i LC'n men fick några missar då vi tappade lite tempo. Lina som dömde oss gillade nog oss då vi hamnade på 62,59% trots att jag åter igen missade en 15-metersvolt & fick -p. Hela klassen därefter låg vi placerade & jag skulle just till att sätta på mig kavaj & stövlar igen (låg o lapade sol i gräset, hihi) när en ryttare petade ned oss. De tre sista ekipagen petade ned oss till en 10e plats av 23 starter. Helt ok faktiskt ändå!

Mellan klasserna fick Tubbe sova i ett svalt & mörkt stall, annars hade jag nog strukit mig ur LB'n då det var sjuukt varmt! Inte snällt att låta dem stå i en transport då, som blir bastuvarm. Nästa klass red jag omkring 14-tiden då det är som varmast. Tubbe var till denna klass ännu mer fylld av energi, trodde jag... In på banan för en LB:1 & Tubbe vill BARA busa! Nu har golfarna hittat ut på golfbanan & Tubbe springer med huvudet högt upp & vill inte lyssna vart jag styr, gick jag på med sporren så kickade han till o med en gåg åt den, för att nästa sekund bryta av galoppen helt plötsligt! Skit-häst:P Well, 55,?% och vi hamnade på plats 14 av 15. Så nu kan det ju nästan bara finnas ett håll o det är uppåt i fortsättningen, alltså vi kan inte bli sämre. Lärde mig att det är jag som är för klen för att sitta ned i Tubbes trav & jag måste träna MER! Alltid ska man väl lära sig nåt? Jo just ja, aldrig mer tävla i min tokvarma kavaj eller över huvud taget i 35 graders hetta! Max en start i sådan värme. Lämnade mitt hem 6.30 på morgonen o va hemma igen ca 20-tiden, då va jag trött!

Måste berätta om godingen Emma! Hon satt på min veranda, asläcker med ett glas rött & väntade med en sagolik middag, på fredagkvällen. Hon hade fixat o grejat hos mej medan ja red o slet i stallet, heetl fantastiskt gott och otroligt uppskattat att få komma hem till ett så fint dukat bord:) Jag tog en snabbdusch o sen satt vi o njöt av middagen i EN TIMMA! Snack om vuxna eller bara lite spanska, precis som Emma är till hälften.

Lördag blev det beachvolley-turnering. Vi blev 4 st lag som spelade mot varandra, några med flera avbytare än de andra. Jag märkte att min ridning gjort mig starkare o smidigare då jag f-n inte va så dålig, trots min bollrädsla. Tog årets premiärdopp i Möckeln efter en svettig match oxå. Systrarna Jessica & Jossan va iaf grymma på volleyboll o deras lag vann turneringen. Mitt lag kom på 3e plats.


Imorn ska jag berätta om fetcamp Dammis! Då du Anki, får du passa dig.

Kommentarer
Postat av: Anki

Oooops!! Passa mig?? Hjälp ;)

2009-06-04 @ 10:38:22
URL: http://www.dammangen.com
Postat av: Jossan

Shit - jag trodde det var jag på bilden på dig och Anki! HAHAHA :)

2009-06-04 @ 23:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0