Hon den där!

...Som kallar sig för Anki. Henne har ni nog hört om. Hon heter faktiskt egentligen Anne-Christine Almlöf & inte Anki som hon säger. Man kan tro att hon är en liten söt tjej men nähe ni! Där har ni allt blivit lurade. Det är hennes fel att jag blivit den jag är idag! Hon står där & flinar & lodsas som hon inte har med saken att göra men det är HENNES fel! Den lilla skitungen, för ja, hon är 3 månader & 4 dagar yngre än mig.

Hon såg till att jag hittade Tubbe. Hon ringde på säkert 200 annonser & var på väg att åka ned med mig till Skåne, allt för att jag skulle hitta en häst. Hon såg till så att jag kunde hämta hem honom & likaså var hon med & provred honom. När jag inte längre trivs i stallet (som hon sagt hade en annons ute om ledig stallplats) så erbjuder hon mig en nödlösning att få ställa mig hos henne med Tubbe. Här börjar det på riktigt: Ankis fetcamp med Annso! Ut på skogsturer, genom djup lera, höga berg, djupa dalar, över stockar, sten & snabbt ska det gå! Vi blir tränade & där får man inga vätskepauser eller hinna ta andan. Nähe ni, där står hon & gastar att "riiid då, riiid, sitt ned i sadeln". Sen så tycker hon att vi ska tävla & då måste man ju träna ännu hårdare. Allt för detta fetcamp... När man har nya stövlar & får kramp "lodsas hon inte höra" när jag skriker att jag blöder & det gör ont. Allt hon hör är om man råkar säga att man bjuder på godis. För då vaknar den lilla godisgrisen till liv! Se här hur vi två såg ut 2008-08-16, dagen då vår kusin mimmi skulle bli fru:

Jag flera kilon tjockare & hon själv liten & blond. Spelar som vanligt på sin oskyldighet, den där Anki...

Haha nu fattar ni att jag bara är ironisk? Anki har jag ju snarare att tacka för att jag & Tubbe fann varandra. Likaså att hon engagerar sig i oss & allt runt omkring:-) Senaste 2 veckorna har hon även startat nån sorts helpension i stallet då det är mockat & höet färdigpackat. Allt jag gör är att slänga ihop lite krafft i hinkarna & sedan rider. Ja & tack vare Anki så har jag, hör & häpna: tappat minst en klädstorlek sen sista januari! Det är heeelt fantastiskt skönt att slippa lite fetkilon.

Bara för det ska jag bjuda på liten bildserie på den där Anki;) Man kan klicka på bilderna för att få dem större.

Anki med Tusse, sen Anki på Yoshi, Anki & hennes syster Lollo på väg till julfest, jag & Anki som muslim & nunna som skydd på mygg, haha:P
Anki på Pajaz. Den första är Anki när hon rider som hon trivs bäst i, sina mysisar & nästa är en gammal bild från hösten. Har hänt en heel del sen dess! Önskar dem lycka till på tävlingarna i Sunne i helgen.

Annars går Tubbe bra nu. Det är jag som tränar mest där. Igår då jag hoppade av honom efter ett pass på banan så dröp jag av svett (var kallt ute) medan Tubbe var svagt fuktig under sadeln typ, haha. Han har gått på bustur i skogen i tisdags, banan igår & idag blev det "björnrundan" & sen en kortis på banan. Björnrundan är en tur på ca 40min skritt på en stig med en del klättringen, kanonbra! Ja i måndags fick han vila efter tävlingen:)

Har inga jätteplaner med helgen, har ni? Just ja, måste hissa & dissa oxå:)

Hissa:
1. Team Dammängen -fan va jag trivs där med er alla
2. Att jag känner mig smalare inför beach 2009
3. Att det är fredag imorn, favvodagen på veckan.

Dissa:
1. Skitvädret! Vart försvann sommaren?
2. Bilförare som kör UNDER hastighetsgränserna. Hallå, det är farligt oxå!
3. Mitt hus är skitigt, varför är det ingen som städar här åt mig?

Nu ska jag sluta uppehålla er & krypa ned med min nya bok. Löövely it will be. Ewe, alla dina är utlästa så ge mig fler:-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Du, de e bara att pallra sig ner till götet, kan du få en hel kartong med böcker med dig hem! och annso, det heter låtsas, måste påpeka, kliar i kroppen annars! ;) love ya!

2009-06-05 @ 11:19:27
Postat av: Annso

Tack ewe för hjälpen med stavningen!! Ja kommer snart då & tar me lite böcker;-) Love ya 2

2009-06-05 @ 14:25:26
Postat av: Linda

Vilka donnor! Det kunde man inte tro när man är van att se er stall/ridklädda för jämnan ;-)

2009-06-06 @ 12:05:27
Postat av: Anki

Haha!! Det var ju fint skrivet och fina bilder =) Sjukt med bilden från mimmis bröllop, du har verkligen tappat mkt sen dess ;) Det där med att Tubbe inte var så svettig efter ridning kan jag ju trösta med att Pajaz inte var det minsta svettig under tävlingshelgen trots att det dröp om mig och även om samtliga andra ekipage(!)

2009-06-07 @ 11:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0