Energi?!

Står & steker dynggoa hamburgare jag hittade på ica. Snart börjar Greys & tror det blir säsongsavslutning nu. Bror har skvallrat att det ska bli ett otroligt spännande säsongsavslut, äkta "hangup". Blir iaf skönt att slippa tidspressen att hinna hem från stallet på kvällarna för att hinna se på tv'n.

Som ikväll, så red jag & Emelie ut på Tubbe & Yoshi. Då det blev en lugn skritt a'la björnrundan så kände jag att energin fanns kvar då hästen var färdigmotionerad. Så jag började städa runt stallet inför kommande klubbdressyren, KRT ska ha i Dammis på fredag. Riktig terapi att stå & kratta! Dock var paddock-gruset väääldigt tungt så där började svetten sippra & jag skavde till o med hål på skinnet med krattskaftet.

Midsommar närmar sig med stormsteg:-) Får se vad det bir där egentligen. Vi är ett stort gäng som ska ned mot Öland men när jag försöker samordna skiten så blir jag bara motarbetad "ta det som det kommer". Va f-n, plastbestick på öb kostar väl typ 1kr för ett 100-pack medan om vi handlar på campingen slutar det väl på 10kr/gaffeln?! Sen ska vi bo 8 pers/stuga som är 15kvdrat stor, som egentligen bara tar 4pers/stuga... Vi gjorde detta galna val, just för att spara på våra smala plånböcker. Lusten för midsommar är inte allt för stor just nu. Ända roliga är att jag hörde att störst solchans var just runt öland;)

Nu är hamburgaren klar & soffan ropar på mig! ching-chong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0