Dumma djur!!!

Har gått & varit megasugen på ett ridpass på banan idag, helt i onödan. Åkte upp lite senare då det svalnat av, så att jag ska slippa de gigantiska hästbromsarna vi har. De är typ en humla x4, stora! Tänkte med tanke på all vind att de inte skulle vara så ivriga heller men nog fasen var det efter oss:/ Som tur är hålls de mest o skogen men vem vill skritta fram i en paddock? Skittråkigt. Vilket fall börjar jag jogga igång Tubbe & det känns i min kropp som att jag har massa energi till att få ett bra pass. Ja menar, 99% av felen hänger ju på ryttaren. Hinner rida ca 25 min så bara flyger Tubbe rakt upp i luften & kastar sig i sken genom hela ridbanan. Då han rids i en superlåg form, så är ju inte tyglarna direkt korta & spända, så jag har nol kontakt med munnen. Tappar balansen helt, foten långt in i stigbygeln & jag tänker "det här går åt helvete! Jag kommer ramla av & släpas efter hästen när jag sitter fast i stigbygen". Iband finns det lite tur för just när at känns som att man ska dö, så hittar jag lite balans & lyckats lugna ner min stackars kuse. Han är fortfarande helt hysterisk & jag vet inte vad i skogen som skrämmer honom. Försöker ta ned mina nerver på jorden men jag bara skakar. Tänker "ok jobba på nu, för annars vågar jag aldrig mer rida Tubbe". Sen kommer Anki & Julia (bara att man är ensam oxå gör ju inte saken bättre..) & de ser oxå att Tubbe är halvgalen. De tror att nåt är i skogen, som en björn eller älg men ingen ser nåt. Jag inser att dagens roliga ridpass nog får vara slut innan jag hamnar på akuten, för Tubbe bara struttar & jag har inga nerver att lugna honom. Tar in honom & Anki tar ut Yoshi för att se om han haltar på foten, där han är skolös. Då hör de hur nåt prasslar & skäller in i skogen (Julia & Ank) & försöker kasta sig in i stallet med tröga Yoshi. Vi smyger nu ut alla & funderar på vad det kan vara för muterat monster som ska äta upp oss. Lyssnar & tillslut hör vi att det är två sketna råbockar som skäler på varandra! Dumma, idiotiska djur säger jag! För nu kommer ju Tubbe vara asjobbig där, ett bra tag. Kanske jag ska vara nöjd att jag sitter hel i soffan nu & inte gnälla men nää, jag ville ju rida!! Efter min olycka jag hade för några år sen, så är jag ju himla skraj så det räcker med ridningen. Jag hoppas detta inte satte mer spår:/


Fredag imorn i alla fall, alltid lika underbart! Inga planer har jag för helgen, knasigt. Jo jag ska lapa sol & kanske bada då;)


Tjing-tjong, långkalsong!


Kommentarer
Postat av: Lolo

Men fy! Och jag som hade värsta mardrömmen om Dammis inatt. Att det var polstergeist där. haha. Hör av dig om du vill få din häst riden, jag kanske kan rida lite på banan? ;)

2009-06-25 @ 23:52:02
URL: http://lolloalmlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0