Vem orkar?

Sitter & äter frulle på jobbet & går igenom all abloggar jag följer men precis som jag, så orkar typ ingen uppdatera. Antar det har med värmen att göra;-) Helt fantastiskt är det med denna hettan! Kan knappt tro att det är Sverige vi bor i, I lööv it:)

Red björnrundan med Anki & Yoshi igår & hade tänkt nöja mig där. Bara det att luften var ju lite friskare efter regnet & klockan var 21 så jag körde på en stund på banan oxå. Får passa på när man faktiskt har möjlighet. Fast det var smått bortkastat. Får inte igång motorn helt på Turbo, han är galet seg! Trots pisken, så händer inget?! Vill ju inte spöa honom blodig, känns som att man kanske får ta det nu med denna hettan? Bättre jobb senare? Well, jag gjorde så iaf. Brukar annars inte ge mig förens man uppnår sina mål med passet men igår mesade jag ur. När vi galoppade så snubblade ju Tubbe så illa att vi nästan gick omkull?! Bara för att han inte är helt med & vaken. Travarbetet känns ganska ok men saknar som sagt lite mer action i bakdelen & hans motor. Kanske skulle ta & låta honom mest gå till skogs & lite lugnare ridning nu i hettan. Hittils har han gått ungefär 5dar/veckan med ca 2 pass på banan där det svettats lite mer. Turerna i skogen har vart lite lugnare, eller ja... Inte i lördags då vi race'ade upp för dammänsgbacken, hoppade över ett dike & styrde hästarna in på en väg där "allbyggar'n" ska bygga hus/sälja tomter. Den vägen är av mjukaste sand & toppenunderlag & i en uppförsbacke. Hästarna fick jobba på bra där men blev mer busridning då Lussan skulle få gallopera = hon kan bara göra det om hon skenar! Tubbe vaknade till rejält & spruttade som bara attans. Det där med att lyckas rida hästen i form fanns inte på denna jord, haha. Kul att se den gamle "farbrorn" med sån glöd.

Dax att återgå till arbetet. Just ja, Tubbe gnäggade åt mig i måndags när jag kom till stallet! Snacka om att hjärtat smälter då:-) Såg att Lindas (http://cheran.blogg.se/) Caspian gnäggat efter henne, my god vad de där djuren kan få oss att må bra:)

Kommentarer
Postat av: Julia

Lussan skenar inte, hon är bara stor galopperad :) ;)

2009-07-03 @ 19:41:22
Postat av: Julia

Lussan skenar inte, hon är bara stor galopperad :) ;)

2009-07-03 @ 19:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0