Svammel

Hemma i Karlskoga nu sen i måndags & här är det ju livat! Eller inte... Idag regnar det ju till o med ute & Annso är seg. Hoppas på att lite energi kommer tillbaka snart för då ska jag fortsätta tvätta min trapp/veranda på huset. Började igår & det blev jätteskilnad:) Tyvärr var jag tvungen att avbryta för att bege mig till stallet så att Tubbe skulle få en ny sko av hovslagaren. Jag just, han som skulle komma mellan 13-14 & dök upp närmare 16. Så det var den fina dagen... Satt iof & tjatade med Julia & Anki & det är ju alltid skoj. Efter att Tubbi fått en ny sko så red Anki på honom. Alltså MAMMA MIA vad fin han är nu! Hon har gjort ett fantastiskt jobb med honom & det kliar i mig att få hoppa upp & rida jag oxå. Fast jag tror hon ska rida några fler dagar & befästa allt jobb lite mer. Han är nu väldigt rund & fin i formen & sidorna, trampar på med bra & fin energi, bakifrån. Jag såg även att han musklat sig snabbt & bra på knappt en vecka:) Sen så är det alltså jag som behöver bygga upp mina muskler igen, så jag orkar rida honom korrekt. Jääfel vad fort man tappar altså! Nån vecka så känner man att bilringarna växt ut igen...

Göteborg var fantastikst som vanligt. Tjejorna tycker att jag ska flytta dit o sugen är jag ju. Tanken är ändå nu att börja studera & känna efter om jag trivs med studierna. Gör jag inte det, kan man ju lika gärna dra mot Gbg där alla goa vänner bor. Saknar er massa här! Folk frågar vem jag är & hälsar på i Gbg, svaret blir typ mer ALLA... Det är ju inte bara en vän där, utan ca 10st.

Jag hann med lite afterwork i vasa på torsdagen men snygischarna Savi & Emma, shoppning med söta Josefin på fredag, fest hos Davlan på kvällen, bakis hela lördag, långpromenad söndag med massa mys, söndagsmiddag på Linné med Ewö & Savi & hemgång på måndag. Lite bildbevis så klart då:)

      
                       
                   

Hur underbart är det inte att inhandla en islatte & sätta sig vid kanalen & titta på folk? Tillsammans med en underbar vän & prata om livets gåtor eller bara sitta tysta & njuta? Det saknar jag defenitivt  då man bor i en lite håla som Karlskoga. Alltså det finns sina fördelar & bo här också. Här finns också goa vänner osv men jag är väl den som även trivs i storstaden likaså som på landet.

Nästa vecka börjar Putte in the parkisch! Yiippee-kaey-jaaey!

Take care all of u out there!


Kommentarer
Postat av: Emma

tack detsamma du =D

2009-07-23 @ 17:28:51
URL: http://sirikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0