Uppdatering

Nu har jag visst glömt att skriva av mig. Har egentligen inte hänt så jättemycket men tillräckligt för att jag inte orkat skriva. Dels har jag hittat en otroligt trevlig sida som heter tvshack.net, där du stream'ar alla serier rakt i datorn. Just precis, alla tv-serier & en hel massa film finns det där. Kvalitén är inte alltid den bästa men sånt ser man inte efter ett tag. Har kollat en massa Lipstick Jungle &  filmen Änglar & Demoner:) Perfekt sällkskap med en frysmiddag i knät, efter stallsyslorna var avklarade.

I helgen hade Huvve hand om Turbo & det har gått bra. Han gick inte så hårt då värmen var olidlig med bromsar & allt tillhörande. Kolla hennes blogg på http://lolloalmlof.blogg.se/ där hon berättar om deras husbygge. Fredagen spenderades som sagt i sommarstugan, var så sjukt vinsugen! Så när jag kommer ut vid 17-snåret så öppnade jag upp en sån 3liters låda med vin & satte mig på verandan & avnjöt den vackra utsikten. Tyvärr kom det massa regn & åska, så jag kröp sen ned i min stuga & slumrade till några minuter med korsord. Sparkade liv i mig själv & satte på kaffe, hittade även då mamma liggandes i soffan. Även hon var trötter & tyckte kaffe blev bra då. Därefter gick vi på vinet igen, syster hanna dök upp & alla satt i stugan med skenet från levande ljusen & umgicks. Hanna & Mats gav upp vid 24 & somnade men mamma & jag som sovit & druckit kaffe fortsatte natten lång. Ja precis, vid 3 upptäckte jag att vinet var slut!!! Va faasen?! Jag & min kära mor har alltså tagit slut på en 3liters låda på kväll? Hahah, vi skrattade så vi tjöt åt detta & tur att iaf den ena som sov, var döv!

Vaknade upp till vackert väder & efter allt vin så passade det perfekt med en båttur & sen bad för mig & syster. 
 



Leker med fendrarna i vattnet:) Var ju faktiskt 9 meter djupt där vi stannade till mitt i Vänern & kastade oss i.



Lördag reste jag mot city igen. Det var "Loppans" 25årspartaj. Supermysigt & trevligt blev det. Hamnade på statt & som vanligt, tjötandes med massa folk på borggården & glömmer bort att jag var danssugen...

Måndag följde Jess med till stallet & skrittade ut på Yoshi & jag på Tubbis. Lagom start på veckan, vi var ju nästan sletna fortfarande efter lördagens festande. Både hade av nån knasig anledning dragit shot vid halv två. Jag bara älskar att man ska göra det vid den tiden. Det är ju så himla kul att bli aspackad -när man kommer hem!

Tisdag var det Madde som följde med till stallet! Inte att glömma söta Alice & Stella oxå (hennes toksöta hundar!). Först red Madde, som är superduktig, min alldeles egna elev:) Sen försökte jag ta igenom Tubbe, lösgörande tvärande osv. Märks att vi inte har allt än, efter all värme. Ska träna för Anki på lördag som tur är, så får försöka jobba på under veckan.

Igår tog kag ett till pass på banan. Var lite stressad inför kvällen då lite hästfolk bokat in oss på Jacks till Kl 20. Så när jag hoppade upp på Tubbe, så var förväntningarna -14 eller nåt. Istället så släpper han en massa & kändes jättefin. Var så nöjd då jag hittade en hel del bjudning & motor i honom. Passade perfekt med ett kortare pass, så jag hann var färdigpiffad till kvällen. Hade superduperkul på Jacks där jag nu har ett smeknamn pepparkakan. Har inget med solbränna eller liknande att göra, bara Bibbans knasiga syn;.)

Dagen, ja ni, vad säger vi? Regn, regnigare, regnigast? Kan det bara snälla sluta? Jag vill ju rida på! För självklart blir nu träningarna inställda fick jag just reda på:/ Fick iaf träffa min älskade lillebro!!! Åh vad jag saknar honom ibland. Har inte sets sen ett tag innan midsommar. Skitungen har ju fått en finfin tjänst  i Västerås. Han har även hunnit fylla 25 år, så blev lite fika hos mamsen. Brorder blev riktigt glad över mina presenter oxå. Bla väska o solisar från asos.com, alltså fraktat från england till litlebro'.

Till det bästa då! Är ni med? SEMESTERN börjar imorn!!!!! Ja alltså, ska bara jobba en dag först & sen jäääflar! Blir 3 veckors ledig & sen kommer jag jobba 2 veckor för att sedan hamna i skolbänken. Har ju kommit in på fritidsledarutnildningen på folkhögskolan! Yiippeeeeyaaaeey! Nu ger jag mig, stackars dig som orkade med min snack ändå hit. Eller duktiga du? I så fall, puss & kram din lille skumbanan:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0