Vinst

Hakade på Anki när hon skulle starta LAn för laget i div ll i Skråmsta. Det blev en superlyckad dag för Karlskoga Ryttarteam!!! De vann dagens omgång:) Superbra jobbat av Anki på Pajaz, Ida på Peach & Amanda på Marimba. Så himla kul! Vår klubb är ju inte så stor i antalet medlemmar, så att lyckas vinna mot de andra stora klubbarna vi har i länet, är ju lite coolt. Vi (jag, Anki & Julia) kom fram till att det måste bero på att det var hela Team Dammängen som var ute & gled idag, hehe. Anki hade även sitt turnummer, vilket har inneburit en placering varje gång hon haft det:) Brudarna red ihop följande resultat: Ida & Peach fick 64% i LB'n, Anki & Pajaz fick samma dvs 64% i LA'n & sen Amanda på hennes nya häst Marimba skrapade ihop hela 69% i LA'n. En superrolig dag med andra ord.

Då Anki red LA'n så startade hon inte förens 18-tiden & jag hann rida Tubbis innan. Provade att rida i en Passier jag hade på låns från "Till Häst". Den ligger inte tokbra men helt dugligt på honom. Satte mig upp i den & bara kände mig sååå hemma! Sagolikt skön & perfekt lagomt till stöd för benen. I löööv it! Så imorn är det jag som åker till Till Häst & blir pank & hänger samtidigt in både min nuvarande dressyrsadel & hoppsadel. Dessa två kommer nästan upp i summan som jag ska ge för Passier'en.

Igår red jag ut med Anki & Yoshi. Då han blir lite "vinglig" o har svag bjudning i skogen, så tappar han lätt sin form. Provade att rida ut på graman vilket funkade kanoners! Jag är normalt en motstånddare till hjälptyglar men i detta läge så känner jag att det behövs. Det är ju viktigt att han jobbar rätt med ryggen & innan vi är helt starka där & befästa, så kan man ju ta hjälp av gramanen. Dock använder jag den nästan ingenting o ser det bara som nåt jag använder nu en period på skogsturerna.

Idag iaf, så tog vi ett dressyrpass på ridbanan i passier-sadeln o det gick väl lite si så där. Har ju mest ridit i skogen så han behövde en MASSA lösgörande arbete. Allt hann inte lösas idag då jag skulle med till Skråmsta men skritten o traven var ok innan jag var tvungen att ge mig. Satt gudomligt bra i sadeln så ser fram emot att få rida mer nu :)

Imorn är det måndag & ny skoldag, skooooj! :)

Kommentarer
Postat av: Guar

ah, det va rätt mycket om man så säger :) ja i fredags var det himla trevligt! men jag gjorde nog rätt i som inte gick på statt sen. hade ni kul? mycket folk?

2009-08-24 @ 00:10:53
URL: http://guar.blogg.se/
Postat av: Anki

Dammängen-teamet äger! Jag har faktiskt VUNNIT varje gång jag har det numret, sjukt! På lördag har jag nr 20 så får hoppas det går hyfsat ;)Kul att du ska ha sadeln!

2009-08-24 @ 07:49:19
URL: http://www.dammangen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0