Tillbaka till Tubbe & vardagen.

Nu är jag tillbaka i vardagen, tror jag. Den kommer ju vändas om totalt igen nästa vecka. Måndag är det skolstart för mig! Då börjar jag plugga till fritidsledare på folkhögskolan här i Karlskoga. Vet inte om jag helt förstår det än men längtar i alla fall att få prova nåt nytt. Jag har ju jobbat med löner, bokföring osv på ett kontor nu sen maj 2006 så dags för lite förändring nu.

Tillbaka i vardagen igen innebär att jag är tillbaka på hästryggen oxå! Helt fantastiskt känns det. Eller nja.. Kan säga så här, ta inte uppehåll från träningen! Vad du än utövar! Helvete, träningsverk & slappa muskler. Vill iaf börja med att berätta om det finfina resultatet från helgens tävling! Anki & Tubbe skrapade ihop hela 67% på LB:2an. Det var första klassen på hela helgen, var meeting, så konkurensen varganska hård. Så hård att Anki tränat upp sin egen elev så bra på ridlägret samma vecka, så att Emma & Vivaldi slog Anki & Tubbe med ett poäng vilket gav dem 67,19%. Helt underbart! Även om jag tyckte att min bäbis var bäst ändå;)


Emma på Vivaldi med blåa rosetten & Anki på Turbo med gula rosetten.


Anki framför snygga bussen som Tubbe fick äran att transporteras i. Likaså stod han jättesnällt & mös i den medan vi väntade på prisutdelningen. Han va så himla nöjd att stå & käka hö & spana in alla hästar som passerade:)

Efter tävlingen så har jag ridit ut i skogen med Anki & Yoshi, som just börjar travas igång. Ridit ett pass på banan & igår vart det skogen igen & även Julia & River va med oss. Numera är det Turbon som har täten när vi rider ut! Tidigare gick han sist o sov men nu har vi väckt björnen:) Kan bero på att jag bytt från krafft grov till grund? Eller som jag tror, Anki har gjort ett sjukt bra jobb med honom! Han är så himla trevlig att rida nu att ord inte kan beskriva skilnaden. Idag när jag tog ett pass på banan så släppte allt. Förstår hur jag ska rida honom nu! Han va lite svår först då han ju var en ny häst att rida men WOW vad roligt det är.

Det får räcka så här så länge. Ha det gott mina trogna läsare! Massa kärlek till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0